Rainbow Arch Over Clouds

Ansvarslös, koppellös.

Jag har lovat mig själv tusen gånger att aldrig ha Tolstoj lös vid bilvägen. För hur duktig en hund än är så kan en aldrig helt och hållet lita på att den inte sätter fart över vägen efter något djur eller liknande. Hur jag har beklagat mig över hur ansvarslöst det är att ha sina hundar lösa hur som helst. Men för några dagar sedan kunde jag dock inte låta bli. Klockan var runt tio och det var tomt på både bilar och människor, och jag lossade kopplet. Det gick jättebra att styra Tolstoj med lugn röst, och en behövde bara harkla till när han gick för fort och om han gick lite för mycket på vägen så lyssnade han till kommandot "vänster". Så gick vi nästan hela promenaden, och det är så skönt att vara koppellös! När Tolstoj är gammal och grå så kanske han (nästan) alltid kan få gå lös, men tills dess så får han vara kopplad för det mesta, trots att han kan vara duktig... ibland.
 

Kommentarer:

1 Anonym:

duktig hund :) och jag gillar bilden, väldigt fin. lite poetisk.

Svar: Tack :)
Terése Bouvier

Kommentera här: