Rainbow Arch Over Clouds

Rebel rebel

Är en sådan klant! Mitt i allt tumult här hemma så slant min nyinköpta gamla systemkamera ur mitt grepp och rakt ner i golvet. Kameran hamnade med linsskyddet nedåt, vilket gjorde att det tröcks in mot kameralinsen. Så nu har objektivet en gigantisk spricka rakt över linsen. Konstigt nog så ser jag än sålänge ingen skillnad på bilderna efter det inträffade. Fattar inte riktigt hur det kommer sig, men detta gör mig lite gladare efter att faktiskt ha gråtit en skvätt över att min väl använda ägodels missöde. Det är för övrigt en Canon EOS 400D/Digital Rebel XTi jag har (den som syns på bilden), med standardobjektivet som medföljer. Köpte den nyligen av en kompis för ett överkomligt pris efter att ha lånat den en längre stund. Känns iaf bra att jag inte klantade till det medan jag lånade den.

Tappade för övrigt två andra saker på ungefär samma sätt strax efteråt. Så jag skyller på att jag säkerligen råkat ut för en smärre hjärnskada. Möjligtvis pga den sömnbrist jag lidit av det senaste året.

Kommentarer:

1 Anna:

du är inte ensam!

min systemkamera har åkt i golvet några gånger. fick den i födelsedagspresent av pappa, jag sa till honom att inte ge mig så dyra presenter eftersom jag är klantig men han lyssnar inte :P

Kommentera här: