Rainbow Arch Over Clouds

Yogahunden

Något som alla som inte har hund inte förstår, är det här peppet när det kommer till ens egen ras/raser. Det blir lätt att en ser sin egen hund genom andra av samma ras, och inte genom hundar i allmänhet. Nu råkar jag ha en förkärlek för en hel del raser, men visst bankar hjärtat lite hårdare för bouvieren.

Med det sagt så hittade jag en kul grej på Ö&B igår, när vi egentligen bara skulle handla en lampsladd och krossade tomater. Igors rum har nämligen "låtsasväggar" som knappt orkar bära någonting. Så istället för (tunga) tavlor, så tänkte jag då att ett par planscher vore något istället. Jag ställde mig så och bläddrade i planchsstället som osade tidigt 90-tal och fastnade vid en urfånig planch med texten yoga dogs, och ett gäng hundar i yoga-positioner. Mitt ibland såg jag den, en hund av min rätt ovanliga ras bouvier des flandres. För visst var det en bovve, en "blond" bouvier i spexig sittande pose. "Den här skall vi ha!", sade jag och nu sitter den i badrummet. Någon planch till Igor blev det nämligen inte.

Tänk vad skadad en är. En riktig hundnörd.


Kommentera här: