Rainbow Arch Over Clouds

Feber

Min lilla plutt har feber och har efter 1,5h av vaken tid och 11h (rekordlänge) av spenderad tid i säng, redan sovit hos mig nu en halvtimme.
Vi kände att han hade feber nu redan inatt, och nät han vaknade (vid gott mod skall tilläggas) så indikerade örontempen på 38,5. Ingen superhög feber, men han är tydligt påverkad. När vi var förkylda han och jag nyligen så var han inte alls såhär dåsig. Har inte ens fått i honom en hel satsumas (vilket aldrig brukar vara några problem, tvärtom så brukar det inte räcka med en), nej, han har bara velat amma. Vilket iaf indikerar på att han har någon sånär aptit, och han somnade nu vid bröstet.

Jag gissar dock att det är pga att det är en ny omgång tänder på g, även fast han inte hade sådan här feber förra vändan. Han tuggar och dreglar nämligen ovanligt mycket, och redan igår var han extra klurig med maten. Han verkar helt enkelt plågad, och så febern nu på det, stackarn.
Igor var dock vid rätt gott humör en halvtimme iaf. Har därmed hunnit röja i badrummet under blöjbytet, har hunnit tömma ett köksskåp och lekt med Tolstojs överblivna frukost. Tolstoj äter aldrig upp sin frukost, och jag brukar plocka bort den så inte mössen frestas medan vi är på promenad, men ni stod den framme. När Igor var där och pilla så blev självklart Tolstoj helt plötsligt superintresserad igen, så idag har han faktiskt ätit en rejäl portion av bara torrfoder. Så det var ju mer lyckat än dåligt.

Nu skall jag fortsätta mysa med min sjukling och min petiga hund. När Igor vaknar blir det Alvedon för hela slanten. Bilder!


Kommentera här: