Rainbow Arch Over Clouds

Utvärdering av första dagen med riktigt febrigt barn.

Jag skäms lite för att säga det, men idag har varit den bästa dagen på länge. Trots- och pga att Igor har varit febrig. Jag har nämligen fått uppleva hur det kan vara att ha en lugn bebis som sover länge och sött, gnäller lite men går lätt att tillfredsställa och kan vara hos en och bara mysa. Så som en föreställer sig att ett "lätt" spädbarn är, ja, så har Igor varit idag.
Sammanlagt har han sovit ca 7h i min famn, busat ca 30min, suttit i vagnen med mig och Tolstoj på promenad ca 1h, suttit och myst (lyssnat på musik, kollat i böcker och pratat) ca 1h och så amning och blöjbyten däremellan. Ja, ungefär så har dagen sett ut, och det har varit jättemysigt, såklart. Inte ständigt skrik, gnäll, stim, matkaos, vagnvägran och sömnlöshet. Och antagligen är det inget allvarligare än 3dagarsfeber, och nu har Igor ätit ett ordentligt mål mat och har ett halvt steg lägre i temp och är piggare än vad han varit på hela dagen. Så orolig är jag inte, mest glad och utvilad faktiskt. Tänk så konstigt det kan vara. Men nu får han lov att bli frisk inom två dagar, annars nojar jag ihjäl mig.

Vidare så har Tolstoj varit lite extra fin med Igor idag. Lite som han var medan Igor fortfarande var just ett spädbarn. Han puffar och nosar i rumpan och slickar massvis på honom. Han har också gett initiativ till lek 2ggr idag, genom att lägga sig med gosedjur framför Igor som han vill ha lite försiktig dragkamp med (något han bara gör med Igor, och som alltid går fint och lugnt till och verkar göra båda glada), vilket alltid slutar med att Igor får gosedjuret. Han verkar helt enkelt märka att Igor inte mår riktigt bra, eller så är han precis som jag lite glad över att han är så lugn för en gångs skull.


Kommentarer:

1 Dallan:

Hoppas han blir bättre snart även om han en mönsterbebis när han har feber. Du är en duktig mamma som tar hand om honom. puss

Kommentera här: