Rainbow Arch Over Clouds

Höstfrisering av bouvier med hela familjen

Nu har Tolstoj fått sin höstfrisyr. Superfint och jättepraktiskt. Det är så mysigt när underullen klipps fram, för den är mycket mjukare än den sträva torra täckpälsen. Sedan så tycker Tolstoj det är skönare också. Det enda han inte gillar är det här med att klippa eller raka bort päls på öronen. Hamnar ju oundvikligen lite päls ner i öronen, trots att en proppar igen, men det brukar gå över efter någon dag. Sedan så får han det ju bättre då det inte blir så väldans varmt och fuktigt i öronen utan all päls. Ja, ni med pälsrik hund vet ju om allt detta... och sedan vet jag inte varför inte Dallan har Tolstoj på klippbordet, kanske tyckte han det var onödigt just idag.Här kommer lite bilder från händelsen, tyvärr bloggade jag ju inledningsvis av klippningen, så vi börjar när allt utan öronen är klippta.
 
Bild 1: Borstar till honom efter klippning främst på ryggen.   Bild 2: Igor försöker få sin pappas uppmärksamhet  Bild 3: Spanar   Bild 4: Inleder klippning av öron   Bild 5: Öronklipp   Bild 6: Igor på krigsstigen  BIld 7: Vill ha en sten som är under Tolstoj  Bild 8: Helbild på nyfriserad hund  BIld 9: Fina killarna kollar på pappa
 

 

Kommentarer:

1 Anna:

vad stor igor har blivit! han var ju liten bebis när jag började följa din blogg. tiden går så himla fort med barn. kul att se hur de utvecklas :)

Svar: Hänger inte med själv. Satt och kollade tillbaka på lite gamla inlägg nyss, då jag skulle se om hur jag hade formulerat mig om bebistiden, och det är ju ofattbart hur tiden flyger iväg... för övrigt så hade jag snålat med info om bebislivet märkte jag. Jag som alltid uppfattat mig själv som rätt öppen med det. Saknades jättemycket såhär i efterhand. Men det är kanske svårt att skriva om det relevanta när en är mitt i det...
Terése Bouvier

2 Anna:

ps. ska läsa ifatt din blogg någon gång när jag får tid till det. saknar lite att bara kunna sitta en stund och kika runt på datorn på vad jag vill. men livet är ju annorlunda nu hihi :)

Svar: Men vadå, vad mer kan du vilja surfa runt på än den här bloggen ;P ;)
Terése Bouvier

Kommentera här: