Rainbow Arch Over Clouds

Iskalla vindar och bollkastning

Det är snart maj och jag höll på att frysa öronen av mig när jag var ute på promenad runt niotiden imorse. Blåste nämligen iskalla vindar och jag förfrös trots att solen sken. Men det var trevligt att vara ute ändå. Trots att Igor hade gjort rackartyg medan jag fixade med cykelvagnen innan avfärd. Hade nämligen lämnat honom inomhus själv, och då hade han passat på att leka med vattnet i akvariet. Så det blev tvättning av blöt unge, ombyte och torkning av golv innan avfärd.
 
Igor satt ju vindskyddad i cykelvagnen och myste (avundsjuk) och Tolstoj fick dra lite på vägen hem, vilket han skötte felfritt idag. Detta trots att dumma jag fick för mig att prova andra dragselet, vilket inte var någon höjdare. Funkade inte alls med skaklarna, utan lokselet får det alltid bli i fortsättningen. Men då har jag provat det lite lättare selet iaf, vilket fungerar utmärkt för drag med snören/rep och pulka.
 
Det märks dock mer och mer att cykelvagnen kanske inte har bästa kvalité, kanske skulle vi sparat till en lite dyrare istället?... eller neee, då hade vi ju inte kommit igång med att dra ännu. Vi får satsa på en annan när nuvarande har rasat ihop.
 
När vi kom hem så hände något fantastiskt också. Tolstoj blev superintresserad av en boll, en tennisboll för att vara mer exakt. Och helt plötsligt så kör jag kasta boll/apport med min hund som har noll bollintresse. Tror jag fått igång honom på en fotboll två gånger tidigare bara, men då precis som nu, så varade det inte så länge. Men en fem kast blev det iaf, och han sprang glatt och hämtade den och lämnade den framför mina fötter så jag kunde kasta den igen. Superroligt! Vilket Igor också tyckte.

 
 
 
 

Kommentarer:

1 Dallan:

Vad grann han är i sin oranga mössa ;-) Jag hade inte sett dessa fina bilder, måste skummat förbi dem. Väldigt blåsigt denna dag men bra att Igor är skyddad i cykelvagnen. Jag är väldigt nöjd med den även om jag inte använt den speciellt mycket.

Svar: Det kommer bli mycket cykelvagn i sommar känner jag. Skall ut en vända med den när Igor sovit klart ^^
Terése Bouvier

Kommentera här: