Rainbow Arch Over Clouds

Mellanrummet

Nu har jag slitit som ett djur, ett sjukt djur, i flera timmar, men nu är det äntligen (nästan) färdigt; Mellanrummet.
Som också gått vid namn skräprummet och förvaringsrummet. Rummet som inte fyller någon funktion mer än att samla grejer som inte får plats någonannanstans, och där står också en länga plastiga garderober från 80-talet med tillhörande slitage och klistermärken. Där finns också trappen som leder upp till övervåningen, och under den har vi ju tänkt att fixa smart snygg förvaring. Men det har liksom inte blivit av. Utan allt ligger i påsar huller om buller och allt som lagts i trappen för att bäras upp har puttats ner under den, och har legat där i tusen år bland allt damm. Och eftersom garderoberna har varit där så har det legat ren tvätt överallt som inte orkats vikas in, och allt har bara varit kaos. Hemska hemska rum.

Men nu har jag som sagt fixat. Jag har plockat, sorterat, slängt, tvättat, plockat lite till, burit ner möbler från övervåningen, vikit tvätt, hängt tvätt, satt upp skynke, sorterat lite till, satt fotografier i ramar, dammsugat, möblerat och så lite småpill. Allt detta medan Igor har varit i farten och gett mig ännu mer att göra. Men nu har vi iaf massvis med ledig förvaringsplats under trappen, och jag har täckt allting med ett stort överkast från Indien som bara har legat i en av sofforna i vardagsrummet och skräpat. Och så har jag fixat med en liten filmhörna till Igor. Jag tänkte att om rummet faktiskt används så kanske det blir mer motiverande att fortsätta hålla fint i det. Så fotöljen och bordet som aldrig använts uppe på övervåningen får en nu chans nu i mellanrummet. Och den lilla dvd:n som
Igor har i bilen duger gott och väl till honom här hemma också, så det är den som kommer stå för underhållningen.

Det enda som behövs göras nu är att gå igenom alla påsar av gamla bebiskläder, och så är det fem påsar med andra grejer som skall gås igenom. Det skall dammsugas (igen) och våttorkas och så skall fotografierna upp på väggen. Men det får bli när jag kan andas igen. Är helt igentäppt, allt damm gjorde ju inte det hela bättre precis.

Här är ett par instagrambilder, för det är det enda jag ids dokumentera. Får ta fler kort när det är helt klart sen;


Kommentarer:

1 Dallan:

Mellanrummet blev superfint och det går att göra mer där. Du har verkligen slitit som ett djur för att göra det fint. Vi ska lägga golv och måla lite mer så kommer det bli ett fint rum att vara i. Trappan ska också målas i en fin vit kulör.

Svar: Jag skall leta upp någon rolig tapet att tapetsera garderoberna med. Det kommer bli perfekt.
Terése Bouvier

2 Anna:

Vilket fint överkast! Jag har snöat in mig lite på elefanter den sista tiden känner jag... :P

Svar: Lätt hänt. De är ju helt fantastiska ^^
Terése Bouvier

Kommentera här: