Rainbow Arch Over Clouds

Urkult

Imorgon är det eldnatt, och i övermorgon drar det igång på riktigt. Sveriges kanske bästa festival; URKULT! I en liten ort vid namn Näsåker ett par mil utanför Sollefteå precis vid en brusande älv håller den till, och det är inte bara vacker natur vid den gamla anrika dansbanan, utan musiken och människorna går inte av för hackor heller.

Nu var det alldeles för länge sedan jag var där, och det gör ont i hjärtat när en ser alla planera för att åka dit och lägga upp bilder från när de är där. Jag vill ju också! Men nästa år, då djävlar. Då har jag bestämt att det skall bli årets familjesemester. Alla skall med! Kanske till och med Tolstoj. Skall höra mig för och kolla upp om det skulle gå bra att ha med sig hund. Campingen ligger ju utanför själva festivalområdet, och det finns även möjlighet att campa en bit ifrån alltsammans. Vi får se hur vi löser det. Har ju ett år på mig att planera.

 

 


Kommentera här: