Rainbow Arch Over Clouds

Första cykelvagnsdraget med snö!

Vi är ju numera ägare till segebadenpulkan, då Igor fick denna fantastiska grej i födelsedagspresent. Nu har vi dock inte haft tillfälle att åka ner och hämta den hos Dallans föräldrar, men det gör ju ingenting nu när det inte är pulkaunderlag ännu. För det är inga stora mängder snö vi talar om, och den kommer nog hinna töa bort under dagen. Sedan får en se när det blir ny snö igen. 
Jag kan dock inte sluta att glädjas över snön, speciellt inte när Tolstoj blir på så himla fint humör. Han var dock lite nosig idag under draget, men det var inte så konstigt då det var massvis av viltspår i snön. Hjort och rådjur kunde jag uttyda tror jag, men jag är inte så duktig på det där. Har ju trots allt inte vuxit upp på landet precis, och har rätt nyligen blivit skogsmulle. 
 
Vi var inte iväg så länge. 1,5h och då var det några stopp, vilket iofs jämnades ut med att Tolstoj fick rusa emot mig ett par gånger också. Han har nämligen fått för sig att det är det jag vill när jag ber honom vänta, och sedan ger honom varsågod när jag är på bra fotoavstånd... och ja, jag får ju härliga kort iaf. 
 
Hur som helst så såg det ut såhär under draget idag. Igor på gott humör och massor av fart i hundskrället, fram tills han ställde sig och spanade lite vill säga:
 
 
 

Kommentarer:

1 Sandra:

Jag får inte nog av dina bilder på er cykeldragning. Så underbart härligt det ser ut. Får jag låna en av dina bilder till ett inlägg? Hade tänkt skriva lite om detta och självklart finns en länk till dig med :) Men jag vill inte bara ta en bild utan att fråga.

Svar: Men så roligt, vad glad jag blir :D (Tycker väldigt mycket om din blogg och bilder också)
... bloggen är högerklicksskyddad, men jag har det borta nu under dagen så du kan norpa den bild du tycker är finast ;)
Terése Bouvier

2 Sandra:

Underbart :) Hojtar till när jag norpat en så kan du fixa tillbaka högerklicket så fort som möjligt.

Svar: Mycket snällt av dig :D
Terése Bouvier

3 fotografvesna.se:

men va roooligt :) .. supeerfina bilder med! :)

Svar: Ja, det är favoritsysselsättningen här hemma :P... och tack :D
Terése Bouvier

4 fotografvesna.se:

ja kan förstå de, supercoolt :) inte sett något sånt här i jkpg :)

Svar: Det är superovanligt med hundar som drar cykelvagn. Finns bara ett märke av cykelvagnar som har en hundanpassad modell, och de vill att en skall betala nästan 10 000 för det paketet... Vi köpte en billig cykelvagn/joggingvagn på nätet och fixade till den själva istället, och jag försöker sprida att detta faktiskt går att göra och är jättekul för både hund och barn :)
Terése Bouvier

5 fotografvesna.se:

jättebra ju :) grymt kreativa ni är.. gör de :)

6 Dallan:

Jag bli så glad när jag ser dina fina kort! En superglad hund och en lycklig lite kille som får åka snabbt ;-)

Svar: Han älskar att få åka snabbt! :P
Terése Bouvier

Kommentera här: