Rainbow Arch Over Clouds

Jag är några mil hemifrån

Då är en i Kalles krona med Tolstoj och Igor hos Dallans föräldrar. Tolstoj verkar ha glömt bort allt vett som han har hemma och Igor är mest som han alltid är, gnällig, söt, glad, skrikig, matvägrande och glad i bollar.
 
Det var lite inplanerat saker som jag skulle göra med Dallans mamma idag, men det har inte blivit av. Utan jag har tagit hand om Igor och Tolstoj mest på egen hand. Vart inne mest, men också lufsat runt och kollat in omgivningarna. Finns helt fantastiska promenadslingor precis runt knuten. Massvis med folk som går med sina hundar och inte allra minst massvis med människor som rider omkring på sina hästar. Och när jag säger rider så menar jag att de galopperar i full fart där en trodde att en kunde promenera i lugn och ro med Tolstoj i koppel och Igor gåendes vid sin sida. Fick hojta till så de inte sprang in på samma lilla väg genom skogen som jag gick med mina monster. Och det stora monstret var ju mer monster än vanligt då han blev på helspänn när han hörde hovarna dundra emot oss. För jag har nämnt det förut, springade hästar reagerar han väldigt starkt på. När de är still eller går lugnt är de oftast osynliga eller av mindre intresse, men är de i snabb rörelse så är det en annan femma... Men det gick bra trots allt, men jag flydde snabbt hemåt. Var ju läskigt att gå omkring och riskera att bli påsprungen av en häst eller två.

Sedan var vi på den lilla fina tomten och gungade, sparkade boll och utforskade. Tolstoj satt och vaktade. Han kommer att ha mycket att göra när han kommer vara här ett par veckor. Men han har iaf slappnat av ordentligt och är inte alls stirrig på promenaden trots att det nyss springit förbi hästar och hundar. Däremot så är han inte ens så nosig som nu när vi är på BHK, eller inne i storstaden. Det är mycket intressanta dofter med andra ord, och jag tror de promenader som han får här kommer vara tillräckligt för att hålla både knopp och kropp tillräckligt sysselsatt för en sådan kort tid som han skall vara här. Får hårdköra med cykelvagnen när han kommer hem sedan bara.
 
Igor sov bara 7-8h inatt också, så han har varit supertrött hela dagen, och jag fick honom inte att somna under förmiddagen. Men när klockan var runt tre så var han så söt, för då tog han min hand och drog in mig i sovrummet, lade sig i sängen och ville bli nattad med klappar och sång, och 10min senare så sov han som en stock.
 
Sedan dess så har han ätit bra för första gången sedan vi kom hit igår kväll. Vi har också varit iväg till ICA där Dallans mamma handlade lite smått och gott till oss, och då inte bara mat. Så nu har jag äntligen ett par mjukisbyxor som inte är i stl XL och har vita fönsterfärg-fläckar på sig, och Igor fick ännu en boll. Han kan aldrig ha för många bollar. Bollar är hans liv nu, och han har börjat att försumma sina älskade stenar på sistone. Tycker det känns lite tråkigt faktiskt. Gillade hans stora kärlek till stenar, stora som små.
 
Nu är det första gången som Igor inte blir ledsen när han inte har mig i sikte, så jag passar på att sitta själv lite. Jag är ju något av en eremit trots allt, och farföräldrarna vill nog ändå ha lite egentid med sitt barnbarn... Så har jag bilder som jag lagt in också. Oväntat va?
 
 
 

Kommentarer:

1 Malin:

Vilken sjukt härlig skog!!!

Svar: Ja, den är supermysig ^^
Terése Bouvier

2 Dallan:

Jag blev väldigt glad som vanligt när jag såg bilderna. Du är duktig på att ta fina bilder och korten i sig är väldigt granna.
Jag har inte gått omkring där föräldrarna bor men det är vackert runt omkring området. Tolstoj kommer stormtrivas hos mina föräldrar med alla nya dofter och intryck.

Kommentera här: