Rainbow Arch Over Clouds

Ny filmkategori och första Netflix-tipset

Jag har kommit på varför jag skriver så lite recensioner och ordentliga temalistor om film: För att det tar för lång tid! Jag har ju mitt vardagsbloggande att ta hand om, plus det till zoozoo.com, och film skriver jag redan om på Letterboxd. Trots detta är det så att jag faktiskt vill ha lite mer film på bloggen. Så när jag satt och försökte få ihop en temalista på de bästa skräckisarna som går att finna på Netflix (då ett av mina mest lästa inlägg är en temalista med lite recensioner av rysare jag sett på Netflix), så kom jag på den här idén istället. Då jag kände att min lista skulle ta sådan himla tid att göra. Såhär kommer det gå till: 
 
  • Jag använder mig av Netflix amerikanska utbud. Om ni inte gör detta själva, så är mitt tips att ni fixar med det snarast då utbudet är galet mycket större och roligare. Om ni vill ha en ingående beskrivning på hur det går till så är det bara att fråga. Annars så är här en länk till gamla versionen av mediahint som är gratis: MEDIA_THINGY. Ladda ner och lägg till bland tilläggen i webläsaren. Annars så finns Hola better internet (för chrome), och är egentligen ett bättre alternativ. 
  •  
  • En gång i veckan så kommer det dyka upp en kort liten presentation av en film som går att streama på det amerikanska utbudet, ibland går den även att finna på svenska Netflix. Ibland så kommer andra streamingalternativ dyka upp också. Länkar till dessa kommer att bifogas. Länken till filmen på Netflix kommer vara den stoooora Netflix-bilden/loggan.
  •  
  • Har ni några specialla önskemål på typ av film så går jag mer än gärna med på att tipsa utefter det. Annars så kör jag det jag känner för och/eller det som folk har varit mest intresserade av på bloggen tidigare. 
 
Låter det bra? I vilket fall så ger det mig tillfälle att bli lite generösare med filmbloggande. Och här är det första tipset. En sådan där kultrulle som de flesta säkert har sett, men vi får se det här som en testomgång. Säg också till om bildlänkarna till filmen inte fungerar. 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: