Rainbow Arch Over Clouds

Lucka 17 - Nu har första julkortet kommit fram!

Jag har lagt ner mycket energi på julkort i år. Första året någonsin jag skickar julkort, och skall det göras så skall det göras ordentligt. Jag har ju, som ni kanske sett, varit ute och försökt få till juliga fotografier men sedan skall ju dem bli till julkort också. Så jag tänkte tipsa om lite appar som hjälper en med detta, då det är smidigare att sitta med telefonen, och alla kan ju faktiskt inte hantera photoshop och liknande program. Är jag sent ute med tips? Ja, kanske om ni inte sätter igång idag. Men ändå. 
 
En kan använda sig av appar som har lite stickers och text som en kan slänga på bilden, men jag ville slå på stort men ändå inte lägga ner så mycket tid. Nu tog det visserligen hela dagen att hitta appar som faktiskt fungerade, och sedan hitta en passande ram, men ändå.... Det blev appen en av alla appar med namnet Christmas Photo Frames som fick göra jobbet, och där hittade jag en ram med en hund som drar tomten på släde. Den kanske inte var så estetiskt tilltalande i övrigt, och det stod tyvärr 2012 på den, så det fick en dölja lite slarvigt med hjälp av en annan app med stickers. Men hur perfekt var det inte med en draghund på? 
 
Sedan så finns det tonvis med appar där en kan lägga på en text, annars så finns det ganska mycket att välja mellan på den slutgilitga appen, den som en skickar iväg korten med. RIKTIGA VYKORT. Det är postens vykortsskapar-app, där en lätt och smidigt kan få iväg vykorten till den en önskar skall ha det. Är till och med kopplad till hitta.se. Älskar den appen. 
 
Här är då resultatet av mitt första vykort. Ett väldigt plåttrigt sådant, men jag gillar det ändå. Har gjort ett lite mer stilfullt som jag skickade iväg igår: 
 
 

Kommentarer:

1 M:

Tack för julkortet! =D
Kramar

Svar: :D kram <3
Terése Bouvier

Kommentera här: