Rainbow Arch Over Clouds

Lucka 6 ton slem

Idag är det då den sjätte december och jag hade massvis med roliga saker planerat nu inför helgen. Och allt har fått ställas in. Igor har tvångspussat mig en gång för mycket med snor i ansiktet, och nu är jag sjuk sjuk sjuk. Precis som förra året när jag fick något på lungorna så har jag fått fruktansvärt svårt att andas. Förra året fick jag åka hem med inte bara pencillin (som inte fungerade) utan också astma-medicin, vilket var precis vad jag behövde. Så den hade jag ju kvar i kylskåpet och tänker köra med nu. Jag tror det är det som blir problemet nämligen. Förkylningsastma. Jag har ju gjort andningstester flera gånger för astma de senaste åren, och ligger precis på gränsen. Så det är väl något som blossar upp när jag är sjuk, antar jag.
 
Är hur som helst obehagligt att inte kunna andas ordentligt. Låter typ som om jag har gråten i strupen när jag talar, och vätska hjälper ingenting. Som tur är så har jag inte så fasligt hög feber iaf, så då kan en vara ömklig framför en skärm iaf. Det värsta som finns är ju när en är för sjuk för att ens ligga och kolla på något för att fördriva sjukdomstiden. Speciellt då jag har sådan trevlig filmisk tid på letterboxd. Har hoppat in i en liten filmkollarutmaning, med temat julfilm, förstås. Som tur är så måste det inte vara klassiska julfilmer, så de jag sett hittills är Ombytta Roller, Elves och Treevenge. En lista på de bästa kommer någon dag nu framöver. Den tionde kanska skulle passa? De tio bästa julfilmerna.
 
Snart blir jag lämnad ensam med monstren dock. En av grejerna planerade var en inflyttningsfest, och den åker Dallan på ensam. Igor, som är supersnorig och hostig och har haft feber, har varit väldigt glad och nöjd ändå han. Konstigt det där. Och idag mår han mycket bättre än vad jag gör. Eller så är han mindre mjäkig... Hur som helst så blir det ett bildlöst gnällinlägg, och nu ska jag snyta mig och få ner febern lite så jag orkar med denna kvällen.
 
 
 

Kommentera här: