Rainbow Arch Over Clouds

Barnfria dagar

Det är mörkt ute, och jag är helt ensam med Tolstoj i mitt lilla hus på landet. Så skönt, men konstigt också. Visst känns det ledsamt att inte ha Igor hos mig nu under helgen, men jag skall försöka njuta av lugnet och tystnaden. Ta långa promenader med Tolstoj, städa, se film och städa lite till... Just det, kanske skall berätta varfr också. Igor och Dallan åker nämligen ner och hälsar på hos Dallans föräldrar. Jag stannar hemma och laddar tålamodsbatterierna och så skall jag se till att vila mina ögon också. Det är nog någon spänningshuvudvärk som har spritt sig ned till ögonen, som tydligen måste dämpas med paracetamol. Har inte haft så ont idag, och hoppas väl att det går över till imorgon. 
 
Idag under dagen så har jag och Dallan spenderat lite kvalitetstid med både varandra och med Tolstoj. Kollat en dokumentär i lugn och ro, gjort både roliga och tråkiga saker med Tolstoj och gjort en ugnspannkaka. Ja, det är så vi spenderar vår tid när Igor är på förskolan. Oftast så brukar ju Dallan har något extrajobbsuppdrag, eller så skjutsar han mig till massa viktiga ställen i staden, men idag så var det ingenting vi behövde göra. Tänkte storhandla käk visserligen, men det sket vi i. Har nämligen mat så vi klarar oss ett bra tag till. 
 
Innan vi hämtade upp Igor så hade jag en liten "photoshoot" med Lejonhonan också. Så de bilderna har jag suttit och donat med nu i lite mer än en timme. Blev en del riktigt fina, men så skall ju fotograferingsobjektet bli nöjd också, och vi har blivit överens om några bilder iaf, vilket känns roligt. Det är svårt det där, för en ser ju olika saker och så vet en ju själv hur onöjd en kan bli över hur en ser ut på bild, medan kanske inte någon annan reflekterar över det. 
 
Här är instagrammat från idag på sambo och vovven:
 
 

Kommentarer:

1 Anna:

Försök och njut! :)
Visst är det konstigt att man vill ha "egentid" men när man väl ha det så tar det inte lång stund innan man känner sig lite ensam. ._.
Kan pigga upp dig med att min sambo gick förbi nyss och frågade vad det där var för snygg karl jag tittade på. Haha.
Hoppas du får en fin helg. :)

Svar: Ja, men precis så är det ju. Tanken om att få vara ensam är oftast bättre än att vara ensam :P... och haha, det kommer han bli glad över att höra!... Hoppas du får en fin helg du med :)
Terése Bouvier

Kommentera här: