Rainbow Arch Over Clouds

Nog med förhinder, nu bar det iväg igen

 
Igor har haft feber hela natten men mår lite bättre idag ändå, så jag bestämde mig för att han skulle få åka lite hundpulka idag. Det var en vecka sedan sist vi var ute nu. Underlaget har inte varit bra, Igor har varit på förskolan under dagen, eller så har det blåst och snöat. Idag blåste det och snöade det iofs också, men inte alls så kalla och hårda vindar som tidigare, och snön var knappt märkbar då det var så små flingor. Sedan vi kommit in nu så har det dock börjat snöa på rejält, så det var tur att vi kom iväg i bra tid nu under morgonen/förmiddagen. Jag föreställer mig också att det ändå är bra att få lite frisk luft när en är sjuk, bara det inte blir för kallt... Alltså, det fick helt enkelt vara nog nu med alla förhinder. Nu skulle vi helt enkelt ut.   
 
Extra viktigt är det ju med uppvärmning när det kommer till Tolstoj nu när det är vinterkyla ute. Pulkan gled dock som ingenting på bilvägen, så jag kopplade på honom rätt så tidigt ändå, så fick han dra i lugn takt på bilvägen ett tag innan vi svängde av upp mot icke-trafikerad väg. Såklart så hade vi otur med att det var ovanligt mycket trafik på bilvägen. Tre lastbilar och massor med bilar med förare som pratade i mobiltelefon. Blir så nervös. Det är ju snorhalt på vägarna. De saktade iaf in bra allihopa, eller alla utan en av lastbilarna. Kul för Igor att sitta i lastbilsdäckshöjd i hög fart, så mycket för den friska luften. 
 
Vi svängde upp och tog en liten kort runda i den djupa snön och tänkte väl att Tolstoj skulle få jobba lite, men han drog ju som ingenting. Jag kände mig därför tvungen att känna på hur pulkan var att dra, och den gled nästan lika bra som på bilvägen... Jaja, det är ju lite jobbigt att gå i den djupa snön, iaf för mig. Är glad över att jag satte på mig thermobrallorna också och ett bra par skor. Snö i skorna är ju ingen höjdare precis. 
Igor tyckte det var jättekul idag, så jag ångrar inte att vi begav oss iväg i snöblåsten trots att han var krasslig, han orkade dock inte leka utomhus, utan ville in på en gång när vi kom hem. Vi hade ju ändå varit iväg i nästan 1,5h, så det fick duga. 
 
 Något som inte dög var de få kort jag tog på ekipaget i farten framifrån. Fick verkligen inte fokus. Var ju mörkt ute och snöandet störde ju en del också, men ändå. Lite kort har jag iaf: 
 
 
 

Kommentarer:

1 Emelie o Nova:

Vad skönt att få komma ut en stund i snön, och kul med pulkaåkande med :)

Svar: Ja, är så tröttsamt att det alltid skall vara något som gör att en inte kan ta en runda med pulkan, och att inte kunna dra med sig sonen ut gör ju att det blir rätt trista dagar för Tolstoj... men nu djävlar kom vi iväg ändå, och tur var väl det, för nu är det snöstorm igen :P
Terése Bouvier

2 Asta:

Gud så härligt för både hund å unge att få dra/ åka.
Kanske skulle träna upp Gotteman, nu när min lilla snart får barn. :)
Kram

Svar: Ja, det är en helt perfekt grej att göra med hund och barn. Speciellt med en unge som alltid avskytt att sitta i barnvagn. Roligare att bli dragen av hunden ju :P... och det tycker jag absolut du skall göra. Fixa en skrinda. Kan ju vara praktiskt och kul även om det inte sitter ett barn i den ;) Kram!
Terése Bouvier

3 Dallan:

Vilka vackra bilder!

Kommentera här: