Rainbow Arch Over Clouds

Vagndrag in i skymningen

 
Tolstoj är som oftast en väldigt sansad hund, och har så alltid varit. Han tycker inte många saker här i världen är sådär riktigt riktigt roliga. En av de saker han verkligen älskar är ju att dra vagn och pulka, och nu har vi haft en lång paus. Mestadels på grund av värmen, men också för att orken inte har funnits där från min sida. Hade säkert blivit några kvällsrundor fler om inte vagnen hamnade en halvmil bort, och ingen orkade hämta hem den på ett tag, och när vi väl orkade, ja, då tillät inte vädret det. Men nu är den hemma sedan ett tag tillbaka, och sover jag siesta när det är som varmast så orkar jag med en dragtur då och då i skymningen. 
 
Idag så hade vi fixat barnvakt. Jag och Dallan var och såg en tidigt bio och sedan skyndade vi oss hemåt. Fram med dragsele och efter som Igor så gärna ville följa med på dragturen så fick han sitta med. Hade tänkt att ta Tolstoj 15kilos-påse med hunfoder som kom från zoozoo.com för ett par dagar sedan istället nämligen, men det är klart att Igor får följa med om han vill. Även fastän det var lite väl sent. 
 
Tolstoj har sådant skutt i stegen när dragselet åkt på. Annars får en nästan dra honom från tomten nämligen. Men nu var han så himla glad och pigg. Är så kul att se, och när skaklet väl åkte på efter uppvärmningen så blev det åka av för Igor. I full fart satte vi iväg mellan kohagarna och jag fick helt enkelt lite välbehövlig motion jag också. 
Sedan gick vi lugnt hemåt den sista vägen, för att sedan spurta upp för den branta backen upp till huset. En liten lagom lång tur, men jag saknar våra timslånga små dragutflykter. Värmen får helt enkelt ta och tagga ner lite så vi kan bege oss iväg mitt på dagen igen. 
 
Mobilbilder blev det i all hast. Saknar min systemkamera som attan! 
 
 
 
 

Kommentera här: