Rainbow Arch Over Clouds

När mamma är trött så röjer monstren loss

 
Två långa dagar med monstren är över och jag har en numera en festivalbiljett i mobilen. Jag skall till Psykjunta utanför Växjö om två veckor. Det är en tidig 30års-present från Lejonen, och det kommer bli så grymt kul! Det får mig att faktiskt vilja bli helt frisk ännu mer, och nu är jag också tämligen säker på att det är för att jag måste höja dosen levaxin som jag mår som jag gör. Jag har nämligen tagit lite mer nu än vad jag gjorde innan, och jag mår bättre. Värken har nästan försvunnit iaf, och nu är det "bara" tröttheten och illamåendet kvar. 
 
Tröttheten har gjort att jag varit världens sämsta mamma de här dagarna. Både till min hund och till mitt barn. Supertråkig har jag varit, men de har varit väldigt förstående. För Igors del har det iofs inneburit att jag gett honom extra mycket uppmärksamhet då jag mest lekt lugna mysiga lekar med honom hela dagarna. Plus att han kunnat göra massa bus. Som att klättra upp i hyllan i köket och ta turspennor, som man kan måla hela benen fina med. Och Tolstoj har fått roliga promenader med husse iaf. Idag hade han dock massa överskottsenergi. Sprang som en tok på tomten. Ner mot tomtgränsen och upp igen till huset, runt huset, upp för berget, ner för berget och så runt huset igen för att sedan lägga sig på sin favoritplats. I förrgår så hade Dallan tagit med honom på en tur i skogen ner mot sjön, och de hade stött på massor med folk, konstigt nog. Först en av grannarna som bor lite längre bort. De med den lilla pudeln. Dallan förklarade mötet såhär: 
 
"Den lilla pudeln skällde på Tolstoj först när vi kom, men Tolstoj var lugn. Sedan när vi var precis bredvid så var den lilla pudeln lika slampig som vanligt, och då ville Tolstoj fram och hälsa."
 
Dallan är helt säker på att den lilla pudeln vill ligga med Tolstoj nämligen, det är därför han kallar henne för slampig... Hur som helst så var det några tyskar med en goldenvalp och en hamiltonstövare också på skogsrundan, och de hade börjat prata med Dallan om Tolstoj. Hade sagt att han var så himla stor, och Dallan hade svarat på den skoltyskan han kan, men det hade inte blivit så mycket mer sagt. 
 
Nu vet jag inte varför jag sitter här och ordbajsar, skulle ju utnyttja den här tiden till att blogga lite till zoozoo.com. Jag skulle dock gärna vilja att deras blogg drog igång snart. Har skickat iväg 8 inlägg sedan sammarbetet började, och en är ju superspänd på att se hur det hela kommer bli. Vet att jag inte är ensam om detta heller. Men tills dess så får jag fortsätta publicera så många inlägg som jag orkar här istället. Har blivit lite tamt nu när jag inte mår så bra, men idag har kameran gått ganska varm iaf. Ett tjugotal bilder har jag tagit idag, och de flesta blev så pass bra att jag slänger upp dem här: 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Dallan:

Softa bilder!

Kommentera här: