Rainbow Arch Over Clouds

Såg ni partiledardebatten igår?

Såg ni partiledardebatten igår? Och i sådana fall varför? Vad fick ni ut utav det? Jag fick då inte ut någonting mer än att det är kul att se alla "in action". Se hur olika de är retoriskt, och hur duktiga de är att dela med sig av just den lilla biten av information som gynnar just deras sak. Plocka ut godbitarna ur statistiken, så att säga. Det var också kul att höra att Jimmie Åkesson inte drar sig för att prata klarspråk rörande invandring. Sverigedemokraterna känner väl att de har en sådan trygg väljargrupp nu att de inte behöver gå som katten kring het gröt kring den "ultimata lösningen" på alla problem längre. Men lägger en fram idiotiska lösningar baserad på grundlös fakta så blir en behandlad som den idiot en är, så även av andra partiledare. Något som såklart tyvärr bara gynnar Åkesson, som kan fortsätta leka martyr. 
 
Varför fick jag inte ut något mer än detta relativt ytliga då? Jo, för att det är precis vad det är, ytligt. Att komprimera en drös stora viktiga frågor på så kort tid är ju bara tramsigt, och då är det heller inte konstigt att debatten blir densamma. "Du tyckte såhär förut", "Varför röstade du sådär då förut", "Det har blivit bättre", "Det har blivit sämre", "Varför har ni inte gjort något", "Det var ni som förstörde allt, och nu måste vi rätta till det. Sådant tar tid", "Ni har haft jättelång tid på er" osv osv. 
 
Vem var bäst då? Ingen. Eller, Jimmie Åkesson var ju sämst, och alla andra var lite bättre. Jimmie stod ju mest med uppspärrade ögon och såg förfärad och rädd ut, som om han inte förstod varför alla blev så arga på honom hela tiden. Som vanligt helt enkelt. Allt är som vanligt. Jag tror därmed att jag skall rösta på Fi i år. Orkar nog inte med många fler partiledardebatter utan Gudrun Schyman nämligen. 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 a:

Åkesson var klart bäst

Svar: Varför? Näst sämsta jag sett honom prestera i något större sammanhang.
Terése Bouvier

2 Eric "Filmtopp":

Håller med dig om att debatten kändes något fruktlös. Dock kände jag att jag fick större klarhet i var partierna står i vissa frågor.

Jag tror ändå att det är bra att Åkesson känner sig mer bekväm med sin väljargrupp och drar på hårdare med sina idiotiska kommentarer. Kanske kan folk äntligen se vad han egentligen står för?

Tycker det var katastrof att bara dryga 2 minuter ägnades åt feminism. Hoppas Fi kommer in i riksdan. De tillsammans med Mp tror jag skulle bli en kanonregering :)

Svar: Jag är ju en sådan negativ inställning numera, att jag tror att faktiskt alla som röstar vet var SD står numera, men tycker likadant. Men hoppas såklart att det inte är så.... och ja, Gudrun är så taggad också. Gillar när hon är taggad. Hon var det inför förra EU-valet också, men fick tyvärr inte åka till Bryssel. Nu kanske hon får komma in i riksdagen iaf :P
Terése Bouvier

Kommentera här: