Rainbow Arch Over Clouds

Födelsedagsdrag!

 
Idag är det den stora dagen. Igors födelsedag! Och eftersom han fyller tre, plus att vi egentligen aldrig riktigt firat honom ordentligt tidigare, så får han tre dagars födelsedag. Kanske borde en göra det till en grej? En dags födelsedagsfirande per år. Kanske blir lite jobbigt när en börjar fylla tvåsiffrigt?
 
Hur som helst så var gårdagen den enda dagen på veckan som Dallan var ledig. Så in till stan och köpa födelsedagmat, tårtor och fika. Sedan så fick Igor sin livs upplevelse; att välja ut vad han ville i en leksaksaffär. Det blev dock för mycket för hans lilla huvud, och han valde tillslut ett litet tåg i lill-lego som en kan bygga ihop för 59kr. Själv plockade jag på mig pysselgrejer, och så passade vi på att köpa Igor en julklapp också.
Sedan var det hem och städa och laga mat. Igors farföräldrar skulle ju komma under kvällen. Och när de väl kom så överöstes Igor med presenter. Radiostyrd traktor, en motorsåg och så fick den lilla spjuvern en surfplatta. Helt galet! Visste inte alls att de skulle köpa en till honom, så det blev till att beställa hem ett fodral till den fortast möjligt. Ett fint dyrt ett får han, så det verkligen är något att ha. Så att det skyddar bra. Han står och spelar på den nu medan jag bloggar ihop vad vi hunnit göra under dagen hittills. Så jag skall komma till det nu. 
 
Dallan hade hand om Igor på morgonen utan att jag vaknade. Hade dock ställt klockan, så vi bytte av varandra bra när Dallan var tvungen att åka till jobbet, och sedan dess har det varit fullt ös tills nu. Tolstoj var ju tvungen att ge sin present ju. Så på med dragselet och så blev det ösigt drag med lerstänk på morgonkvisten.
När vi kom hem så satte jag ihop rutchkanan som Igor fick igår också, och så åktes det några vändor på den. Tolstoj, knäpphunden, lade sig precis nedanför den och rubbade sig inte trots att Igor höll på att åka på honom flera gånger. Tillslut så sade jag åt honom att komma till mig istället. Jag antar att han också ville ligga framför kameran i hopp om att få lite mer frukost.
 
När vi kom hem så blev det paketöppning och munkar. Populärst blev ler-kitet. Det har vi suttit med ett par timmar, och nu växlar han mellan att stämpla med lera och spela på surfplattan. Var i behov av en liten paus själv från lerandet nämligen. Så kul tycker ju inte jag att det är att leka med lera liksom. Men vi har annat att göra också. Bygga ihop det där tåget han valde ut igår, lägga pärlplatta och måla - och bygga ihop ett flygplan. Är sugen på legot jag. Och sedan måste jag röja lite. Blir lite födelsedagsgäster ikväll, och så även hela dagen imorgon. Så fort upp med bilderna i detta inlägg, och så fortsätter vi att ha världens bästa födelsedag. Lunch i papplådor blir det nu. Allt är tydligen godare i sådana tycker Igor: 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Sofia:

Grattis till den lille. Vilken fantastisk födelsedag! Tänk att få fira i tre dagar ;-)

Svar: Han tackar ;) ... och inte ens en treåring verkar orka fira i tre dagar. En blir ju helt slut! :P
Terése Bouvier

Kommentera här: