Rainbow Arch Over Clouds

Den sista chilin

 
Nu är frosten här varenda natt, så då bestämde Dallan att den chili som har fått vara kvar ute och mogna till ordentligt, skulle in. Har plockat sååå mycket chili i år. Det jag plockade in idag är nog bara en femtedel. Så har vi gett bort ett par hela plantor också. De som alla var så ynkliga och halvdöda när vi ställde ut dem. Trodde aldrig de skulle ta sig.
 
Igor hjälpte till att plocka chili, och smakade till och med. Först på fel håll, men sedan vågade han på sig ett bett på det röda. Men jag fick panik då jag kom på att en del har varit giftstarka. Ni vet, när de inte ens smakar chili utan bara rent gift som värker i munnen jättelänge efteråt. Så jag tog den ifrån honom i panik, och så smakade jag själv. Tur. Det var en mild en. Så då fick han äta upp den i lugn och ro.
 
En promenad, gjort en pizza och lekt med vatten har vi hunnit med också, och Tolstoj har varit med på det mesta. Han är sitt pigga vanliga jag idag igen, och låg inte och sov vidare när vi gick upp. Om cykelvagnen var hel hade vi gett oss iväg idag, och däcket hade varit fixat om jag inte sade till Dallan att han inte behövde hjälpa mig med det sent igår kväll. Jag vågar mig inte ge mig på det där helt själv, men skall lära mig till nästa gång det händer. För det lär ju hända igen. Vi kör ju på allt utan asfalt med den där, så det var ju bara en tidsfråga innan det hände.
 
Super colours rainbow style på bilderna (har jag berättat att vi hittade den där jackan begagnad inne i stan för 200kr? Sådan galen tur!), och så ett par på lurven också och hans underull som har fastnat lite här var på tomten efter vi borstat honom:
 
 

Kommentarer:

1 M:

Den jackan passar honom alldeles finemang! Jättefin!
Jag använde vår torkade chili igår till räksoppan. Jag skar den, nudda inga kärnor och tänkte att jag ska testa styrkan genom att enbart nudda fingret med tungan och WOOOAAAABANG vad stark den var, haha. Men den passade soppan bra!

Svar: Han hade ju en sådan overall förra året, men i år så får han av samma märke med kaniner på (de har ju toppbetyg i allt), också begagnad. Skulle vi köpa märkeskläder för fullpris liksom? Bah! :P.... Och haha, ja, en skall ju provsmaka innan, även fastän det kan vara plågsamt. Jag vill ju dock helst att de skall vara mittemellan. Superstarka, men ändå ätbara (faktiskt smaka chili och inte rent gift), men skall en laga mat med dem så kan de ju likagärna vara livsfarliga :P
Terése Bouvier

Kommentera här: