Rainbow Arch Over Clouds

QuizUp!

Ok ok, nu måste jag tipsa om min nya favorit bland spel-apparna, vilket är det bästa frågespelet jag har spelat sedan jag blev smartphoneanvändare. Quizkampen och allt det där, släng er i väggen liksom. Quizup är grymt mycket bättre, även om det kräver att en är bra på engelska så en hinner svara snabbt.
 
Låter som om jag gör reklam nu bara, men jag får absolut inget för att göra det här (Tråkigt nog). Ville bara dela med mig, då det verkar som om det inte är allt för många svenskar som spelar. Jag lyckades nämligen bli bland de tio bästa i sverige på ämnet Classic Movies, bara genom att spela en match mot random person, och jag är efter några få spelade matcher andra bäst i sverige på ämnet hundar. Och jag har ännu inte stött på någon från Sverige, men från massa andra små länder runtom i världen.
 
Jag har spelat rätt många matcher i samma ämne, och har ännu inte fått samma fråga ställd, och inga buggar ännu heller. Det flyter på smidigt, och har inte stött på någon som är helt omöjlig att vinna mot heller. Massa statistik och prestationer att samla. Lättmanuvrerat och snyggt. Och så galet många kategorier och ämnen, och det tillkommer nya hela tiden. Väldigt många smala ämnen, så är en "expert" på något av dessa så är ju lyckan gjord.
 
Det bästa av allt är dock att den är helt gratis!
 
Lägger in en bild på hur spelet ser ut, och klickar ni på den så kommer ni till deras hemsida där ni kan hämta hem spelet. Annars så går det ju att söka på bara:
 
 

Kommentera här: