Rainbow Arch Over Clouds

Det gäller att passa på

Igor är tillbaka hos mig, och på lördag så beger sig alla, förutom Tolstoj, till första anhalten av en resa mot Serbien. Det är inte så mycket utav en semesterresa, tyvärr, men vi skall försöka göra det bästa utav utlandstrippen ändå. Precis som att jag skall göra det bästa utav den tiden vi har kvar här i Småland tillsammans med Tolstoj. Därför kändes det viktigt att komma iväg och gör något extra skoj idag. Och vad tycker Tolstoj är skoj? Jo, att få dra vagnen i full fart, så klart.
 
Det var tur att jag vaknade i ottan, för annars hade det hunnit bli alldeles för varmt innan vi kom iväg på en dragtur. Och tur är också att jag bestämde mig för att vi skulle ta en kort rutt ner mot en liten sjö, för den lilla svalkande pausen behövde Tolstoj. Och nu börjar ju allt det negativa med sommaren göra sig påmint. Det är trist att behöva anpassa aktiviteter utefter värmen, men som tur är så är Tolstoj mycket mer värmetålig med sin kortklippta frisyr.
 
Det var som vanligt supermysigt, och jag förstår inte varför Igor skulle opponera sig mot att åka iväg från första början. Han var en solstråle i vagnen, och jag hade ju lovat honom något gott att smaska på nere vid sjön, vilket han uppskattade när vi väl var där. Knasunge. Grannarnas fina hästar verkade också tycka det var kul att vi var ute på en liten dragtur. Lika nyfikna som vanligt. Och överlag så var det lyckat. Lite för varmt på vägen hem bara, men Tolstoj var långt ifrån utmattad när vi var hemma, trots många långa branta backar. Då var jag desto tröttare som sprang som en tok för att få bilder på ekipaget framifrån med ett fast 80mm-objektiv:
 
 
 
 

Kommentarer:

1 ɑ n n i k ɑ:

Söta!

Svar: Tack :)
Terése Bouvier

Kommentera här: