Rainbow Arch Over Clouds

Lite tabletter och en extrahund

Idag har jag varit hos läkaren och fått det bekräftat att jag borde börja ta en runda med ångestdämpade tabletter om dagarna, plus att de tog 6 rör med blod från mig för att se om jag inte har någon brist på något, och för att se om jag inte skall höja dosen levaxin. Blodprovtagningen resulterade i mitt livs första ordentliga blodtrycksfall, vilket var en rätt obehaglig upplevelse. Men de tog bra hand om mig och det gick över fort, och överlag så känns det hela bra. Bra att ha människor i sin närhet som ser till att det blir av att en kommer iväg på riktigt, istället för att bara gå till vårdcentralen med enskilda symptom.
 
Med det sagt (för den här gången), så har jag Juno här sedan i eftermiddags och fram till imorgon eftermiddag, medan hennes matte är och planterar träd och övernattar i skogen. Jag, Tolstoj och Igor är mycket glada över det arrengemanget, och jag hoppas att Juno är nöjd med det med. Det verkar som det iaf, även fastän det inte blir några direkta äventyr idag. Nä, de har fått nöja sig med att busa inomhus och få kortare promenader. Och bus har det blivit. Lite lugnare än vanligt ändå, faktiskt.Vilket jag tror beror på att Igor vill vara med och busa hela tiden, vilket både jag och hundarna tycker är en dålig idé. De slutar sonika att leka med varandra när jag säger till Igor att sluta störa dem, och i och med det så har jag stört dem mer än vad Igor gjorde. Men små människovalpar skall inte vara med och leka med två 40kgs-hundar på det sättet. Nä, det har blivit mycket film för Igor idag, helt enkelt, så hundarna får vara ifred. Men imorgon skall jag försöka bege mig ut på någon liten utflykt med dem, om vädret tillåter.
 
Lite blandad kvalité på inomhusbilderna. Har inte riktigt fått hum om hur en får så bra bilder som möjligt med den externa lilla blixten, men illustrerar rätt bra vad jag skrivit om iaf. Ibland tror jag allt att han vill vara en hund. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 junitjej:

Vilka söta hundar!,

Svar: Tack :)
Terése Bouvier

2 Anonym:

Så söt Igor är!!

Svar: Ja, han är ju det. Galen och söt :P
Terése Bouvier

3 Michaela:

Det var från mig om Igor :)

Svar: :P
Terése Bouvier

Kommentera här: