Rainbow Arch Over Clouds

Igor <3 hundarna

- Juno och Tolstoj, jag älska.
 
Det var orden som kom från Igors mun efter att han kom in i hallen och mötte de två vovvarna väntandes där. Han tog en hand på var hunds kind och sade de där orden. Och det är första gången han säger att han älskar någon. Jag säger det ju varje dag till honom, men jag får på min höjd ett "mmm" och ett leende tillbaka. Men det är fint ändå att han säger att han älskar dem, och Juno speciellt är ju lätt för ett barn att älska. Alltid redo när det gäller lek och mys.
 
Idag har det dock inte hänt mycket i värmen. Har kört torrbalsam och borstat ur Tolstoj päls, och så ett par korta promenader och så har vi hängt på tomten. Juno är ju helt kär i dammen, så hon studsar in och ut ur den varvat med att leka med Tolstoj och mig. Och Igor, förstås. Imorgon när Igor är på förskolan så beger vi oss nog iväg till skogs igen dock, men idag så verkar det bli slappt. Även fastän det mest är jag som har slappat, hundar - och barn har ju röjt sedan klockan åtta imorse, och nu är både jag och Tolstoj trötta iaf.
 
 

Kommentera här: