Rainbow Arch Over Clouds

Det var kul sålänge det varade

 
Ingenting kan stoppa våren, brukar Dallan säga. Lite lagom lökigt sådär. Men det råkar ju tyvärr vara sant. Idag är det barmark och solen skiner. Eller iaf mot slutet utav vår dragrunda, så då blev det lite poseringsbilder i solskenet.... Hur som helst så känns det som om denna vintern har kommit helt till spillo. Visst, den är inte över, men snön har ju inte varit sådär jättenärvarande detta året heller. Och när den väl har varit här så har jag eller Igor varit sjuka. Lite så känns det iaf.
 
Men idag så tog jag med kameran på dragrundan med vagnen iaf. Jag och Tolstoj kommer vara med på en liten dragkurs om en månad, en heldag med andra vovvar och det ser jag väldigt mycket fram emot. Inte för att Tolstoj någonsin kommer kunna bli någon dragvovve på riktigt, men att ha lite mer kött på benen inför nästa hund kan ju vara en bra idé. Dock så är det inte många som slår Tolstoj när det kommer till profsighet med vagnen. Inte så mycket fart i honom idag dock, och jag är fortfarande inte nöjd med hur skaklet är. Det är rakt och vagnen hänger med superbra, men nu är det för kort istället. Tolstoj bryr sig dock inte så mycket om hjulet åker in i hasorna på honom i nedförsbacken, han går bara lite mer åt sidan istället. Han är ju sådan. Men han kan ju göra illa sig om en inte håller i vagnen så han får de där centimetrarna mellan däck och tass.
 
Jag har stimmat hela dagen idag för övrigt. Stått i köket i tre timmar och haft mig, och fasade inför att dra med Igor ut idag. Men vet ni vad? Han följde med ut helt frivilligt! Lekte en stund på tomten när vi kom tillbaka till och med. Vågar en hoppas på att dessa anti-ut-veckorna bara var en tråkfas han kom in i, och nu har kommit ur? Hoppas hoppas.
 
 
 
 
 
Så kom solen när vi nästan var hemma igen:
 
 
 

Kommentera här: