Rainbow Arch Over Clouds

Röj och plöj med linslusarna

 
Vi försöker ta igen lite utetid nu när vi varit så sjuka jag och knodden. Jag är väl inte helt frisk, men det var ett par dagar sedan jag hade feber iaf. Så jag satsar på att Tolstoj skall få vara ute några timmar per dag. Så som vi brukar ha det, med andra ord. Det är dock svårt att få ut lilleman av någon outgrundlig anledning. Han som brukar älska att vara ute. Idag lyckades jag dock att få ut honom två gånger utan skrik, och även fastän det inte blev någon ordentlig tur med hundpulkan (pga av den blaskiga snön) så gjorde vi ett tappert försök iaf, som iofs resulterade i att vi åkte pulka på tomten istället tillslut. 
 
Jag måste dock spara energi. Dallan kommer nämligen vara iväg fem dagar i veckan nu ett tag framöver då han är på utbildning till ett nytt uppdrag inom kriminalvården. Ett jobb som kommer resultera i mer ledighet och kortare dagar i framtiden. Så det härdar jag mer än gärna ut. Men jag vet hur det brukar vara efter tre långa dagar av att ta hand om allt själv. Jag blir helt urlakad och framåt kvällen så vill jag bara låsa in mig i ett rum och vara ifred. Typ. Men nu har en iaf något gott att se fram emot, och Igor har än sålänge varit fantastisk att ha att göra med. Och Tolstoj är ju aldrig särskilt krävande här hemma. Det positiva med att vara ute mycket är ju också att det blir mindre städning att ta tag i hemma, plus att en med gott samvete kan sätta skrutten framför en film så en kan ta igen lite bloggande. Har ju haft snälla vänner som lånat oss en laddningssladd till plattan till Igor så vi slipper ha "bara" en dator att dela på alla tre. 
 
Eftersom det blev en sådan trist tur med hundpulkan så tog jag kort på hur det ser ut när vi hänger på tomten istället. Nästan alla gånger när jag skulle ta kort på Igor så skall Tolstoj vara med på ett hörn. Han vet att han kan få några foderkulor när han poserar framför kameran, och tar alla chanser han kan för att få lite käk. Men det är ju bara kul att ha med honom på bild med, och även fastän Igor var svårflörtad att få till att leka i snön i förmiddags och nu under eftermiddagen så lyckades jag tllslut. Sedan så älskar han att kolla på när Tolstoj röjer runt också, och passade på att ha ett snack med honom när de poserade tillsammans:  
 
 
 

Kommentarer:

1 M:

Så skönt att höra att ni börjar må bättre!
Bilden på Igor och Tolstoj, där Tolstoj har tungan ute var charmig! ;) Typ *nanannanaaaaa*
Kramar <3

Svar: Tack <3 Precis lagom till att snön börjar smälta bort, men en ska inte klaga. Det blir förhoppningsvis kallare snart igen :) Kram
Terése Bouvier

2 Anonym:

"Kanin, Tolstoj, kanin!"

Svar: Haha! Ja visst ser han ut som en kanin. När han ligger på sidan med öronen opp så brukar jag kalla honom för min myskanin :P
Terése Bouvier

Kommentera här: