Rainbow Arch Over Clouds

Surrar vidare

Solsken, jordgubbar och smultron, ett evigt surrande från bin och humlor, oklippt gräs, blommor, flåsande varm hund, Almedalsveckan... Ja, så är det just nu här hemma medan striderna rasar långt långt borta. Här lufsar en omkring med sin kamera, eller sitter och lyssnar på jazz med sin lilla knodd och delar på ett burk läsk i skuggan.
 
Jag måste dock få lite cred för att jag har varit lite på hugget sedan i lördags. Kameran har varit framme i två omgångar, jag har lagat ordentligt käk och suttit och borstat ur Tolstojs underull ordentligt. Med en tovutredare, skall nämnas. Jag vet att det finns något som heter furmilator som skall vara bra, men tovutredaren i kombination med en pudelkam fungerar bra på min lurvs päls. Så jag håller mig till det. När pälsen är så tät som den var nu, så kör jag tovutredaren på hela kroppen för att tunna ut lite. Men tovutredaren är liten, och hunden är stor. Tur att han är skötsam när en håller på. Dock så måste jag erkänna att han är mer skötsam med Dallan. Med mig, som inte håller på med pälsen lika ofta, så försöker han fjäska sig ur det hela mer än en gång medan kammar.
 
Det som händer annars är att Dallan har nysfest när han är hemma. Pollenallergi i kombination med någon mindre förkylning som Igor har dragit med sig hem från förskolan. Så ja, Igor är förkyld han med, och vill därmed inte vara ute och leka särskilt mycket på egen hand, så jag underhåller honom med att han får hänga med på insektspaning när vi är ute och strosar. Gissa om han kommer bli en sådan där creepy unge som skall gå omkring och visa äckliga/häftiga insekter som han hittat. Med andra ord, så kommer han göra mig mycket stolt.
 
Här är lite bilder från dagarna med stort och smått, och som ni ser så har jag NÄSTAN lyckats att få till bilder på när humlorna flyger: 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 ɑ n n i k ɑ:

Fina bilder!

Kommentera här: