Rainbow Arch Over Clouds

Dragkursen avklarad!

Denna helgen har tillägnats hunderi. Igår så var jag på den där dragkursen ledd av Magnus Bergström, som jag hade sett fram emot. Det skall ju inte bli någon seriös draghund av Tolstoj, men jag tänkte att det är bra med lite extra kött på  benen inför en möjlig dragkarriär med nästa hund. Solen sken, alla hundarna drog som attan och vi hade en kvinna som fotograferade på plats. ( Kommer länka till bilderna och så även en bloggadress som ni kan klicka er in på i slutet av inlägget) 
 
Tolstoj har ju dragit sin vagn nu i två år, och han har fått smådra mig när vi går och joggar, men det är ju egentligen så långt som hans dragskillz når. Jag kan knappt cykla och har aldrig provat en kickbike, så där var ju mina begränsningar. Plus att jag inte hade räknat med att jag var tvungen att tänka om när det gällde att få honom att dra. Jag kör ju med att mana på honom om jag vill att han skall få upp farten med vagnen eller när vi springer, men nu resulterade det bara i att han trodde vi skulle leka. Jag fick Magnus som hare helt enkelt, men då blev det ju en väldans fart å andra sidan. Så pass mycket fart att jag inte var snabb nog med bromsen så att haren fick sig ett busnyp i tröjan. Inte alls pinsamt. Men tredje vändan så hade både jag och Tolstoj lite koll på läget i alla fall. 
 
Dagen var lärorik, trevilg och rolig, och nu är en ju inte lagom sugen på en kickbike. Någon som vill bli av med sin för en billig summa? Nä, jag får spara ihop till en. Det skall jag nog lyckas med inom sinom tid. 
Om ni är sugna på att se bilder från dagskursen så går de att finna på facebooksidan FOTOGALEN och så kan jag ju slänga in denna länken också HUNDTAVLOR.SE . 
 
 
En hade ju kunnat tro att Tolstoj skulle vara trött igår, men icke. Han hade energi kvar till att jaga upp en katt i träd och var allmänt pigg och galen. Men så idag blev det långpromenad för honom med andra hundar. Så nu känns han rätt slö ändå, och jag med för den delen. Ingen smartphone har jag att sitta och blippa med i soffan heller, då den tydligen inte alls var så vattentålig som den utger sig för att vara. Det regnade nämligen under hela promenaden idag, och nu är de enda tecknen på liv den visar några patetiska vibreringar då och då. 
 
Jag har tyvärr inte mycket att komma med när det kommer till bilder till detta inlägget, men här är jag och Tolstoj när vi sitter och väntar på vår första vända med kickbiken: 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Sofia:

så skoj, Tolstoy blir säkert en jättebra draghund :)

Svar: Otroligt skoj var det. Hundar i alla möjliga storlekar och riktigt kompetent kursledare :D... Och han har nog inte allt för lång tid på sig, men han kanske hinner lära upp en ny vovve allt han kan iaf ;)
Terése Bouvier

Kommentera här: