Rainbow Arch Over Clouds

Vakthunden och knodden

Detta kanske låter märkligt, men jag hade ingen lust att gå ut idag. Ville bara ligga i soffan och glutta film hela dagen och tycka synd om mig själv, men efter en timmes tjat från Igor så gick vi ut. Tog en liten promenad och sedan blev det sedvanligt tomthäng. Inte så spännande kanske, men det är allt bra tur att Igor håller ordning på mig så vi inte förmultnar framför någon film eller något.
 
Jag har ju haft min Nikon nu i snart ett år, och inte har jag filmat något med den. Visste faktiskt inte ens hur en skulle göra, men en röd knapp hintade om att den nog var rec-knappen, men att skruva in kameran till videoläge behövde en tydligen inte. Och eftersom vi inte gjorde något spännande så blev det ingen spännande film, utan jag hade precis satt Tolstoj på linan efter att han hade fått vara lös en stund och sprungit av sig. Och så fort han är på linan så kopplar han på sitt "vakt-mode". Han har några få platser som han byter mellan strategiskt efter vart Igor på tomten. Det är ju trots allt Igor han vaktar. Och då och då så kommer Igor och ger honom en klapp, en puss eller erbjuder honom lite mat i form av stenar och kaffe i form av dammvatten. Det är viktigt med fikapaus när en arbetar.
 
Ps: Och om ni tycker tomten ser lite trist ut så kommer det bli ändring på det. Vi har nämligen beställt hundratals frön. Läkeväxter, örter och tåliga lättskötta blommor. Det kommer bli så vackert uppe hos oss på berget!
 
Jag bifogar videon (som går att spela i HD 1080p) och några få bilder som jag tog:
 
 
 
 

Kommentera här: