Rainbow Arch Over Clouds

Tre sälar och några flugfän

Igår försökte jag ta med vovvarna på en ordentlig promenad ner till sjön mitt på dan. Ett misslyckat försök. Båda var i något slags värmedvala och vägrade att gå nere i diket när vi gick på bilvägen. De skulle prompt gå på kokheta asfalten båda två, och Tolstoj fick jag bokstavligt talat dra fram. När jag gav upp och vände så blev det lite mer fart på båda två, och väl hemma så var de ivriga att komma in i huset. 
 
Med andra ord så är det väldigt varmt nu. För varmt. Tolstoj vill ligga på kakelplattorna framför öppna spisen, och Juno vill stå i dammen hela dagarna. Jag, för egen del, trivs bäst på en filt i skuggan. Jag och Tolstoj är de mest värmekänsliga här hemma. Jag är ju även den mest smärtkänsliga, och när det kommer till emotionell känslighet så tar jag nog hem priset där med. Försöker dock se ljust på tillvaron nu inför sommaren iaf. Jag vägrar fortsätta min sjukskrivning då jag inte får något stöd från arbetsförmedlingen när det kommer till försäkring under praktik/arbetsträning, om jag samtidigt är heltidssjukskriven. Så tar jag ut några föräldrardagar så vi drygar ut vår knapra sommarkassa och så skall det ju byggas och ha sig här hemma snart också. Men bäst av allt är att jag slipper gå omkring härute på vischan helt ensam hela dagarna när sambon nu tar ut både föräldrarledighet och semester. De senaste två månaderna har han ju knappt varit hemma, och detta under en tid då jag har omdiagnosticerats och blivit tvungen att avsluta en (som det visade sig) felaktig medicinering. På eget bevåg har jag även slutat helt på benzo, då jag tagit det i ett år och var tvungen att ta maxdoseringen för att få någon effekt. 
 
Jag skall också försöka fokusera på saker som jag tycker är roligt. Fotograferandet är ju en sådan grej, och det har blivit alldeles för lite insektsfotografering trots att de små odjuren är i full gång nu. Sambon tycker också att jag skall ta lite av föräldrarpenningen och lägga på en kickbike i födelsedagspresent till mig själv, då han vet hur mycket jag vill ut och dra ordentligt med en sådan. Plus att det skulle innebära lite välbehövlig kul ny träning för både mig och vovvarna. Jag vet dock att det är saker vi behöver mer för de pengarna. Som en ordentlig extern hårddisk t,ex (på tal om fotograferande). 
 
Dagens skörd i bilder (minus spindelbilder) efter många varma timmar utomhus. Och hoppas ni lyckas njuta av detta oväder... jag menar, fina väder. För vi skulle gärna vilja ha det lite kallare ute: 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Pia:

Så otroligt fina bilder!!

Svar: Tack <3
Terése Bouvier

2 NastiSamoyed:

Superfina bilder! Och det var dom på spindeln med. Visste inte att vi hade såna i Sverige! :o Trodde det bara fanns svarta, läskiga enar! (spindelfobi)

Angående värmen håller jag med dig! På tok för varmt. Hunden är inte heller så glad, för matte ser ju till att man håller sig lugn typ.

Underbart när sånt händer. Arbetsförmedlingen är ju inte direkt hjälpsam av sig (min erfarenhet). Men skönt att du kunnat sluta med benzon. Den är väl ganska beroendeframkallande? Starkt gjort av dig iallafall!
Jag hoppas det blir lite bättre när sambon din är hemma! Och som du säger, gör saker som du tycker är roliga! Det blir lite lättare (för ett tag iaf)! :) (är själv bipolär, klass 2, och kämpar just nu för att få nån sjukpenning...)

Svar: En bipolare till utan sjukpenning, skulle gjort en virtuell high five om det inte vore för att det egentligen är rätt sorgligt. Hoppas verkligen du får din sjukpenning <3... och arbetsförmedlingen, jag har aldrig hört någon säga något bra om dem, och har själv inte något positivt att säga när det kommer till dem. Man blir ju lite trött på att byrokrati skall hindra en från att ta tag i sin livs - och arbetssituation på egen hand. Känns ju väldigt kontraproduktivt, liksom :P
Och tack för stöttande ord <3
Terése Bouvier

Kommentera här: