Rainbow Arch Over Clouds

Varför blogga?

Man brukar ju säga att man skall blogga främst för sin egen skull. Om man inte gör det så blir det ju svårt att hitta lusten, och faktiskt skriva något vettigt som andra vill ta del utav. Jag har alltid tagit tillvara på detta (med mer eller mindre framgång. Men den huvudsakliga anledningen till varför jag bloggar har alltid varit denna:
 
Att påminna mig själv om allt som är bra med livet... plus att få gnälla av mig de stunder då jag verkligen inte finner något vettigt alls med livet.
 
Men över 4år har gått sedan jag drog igång denna blogg som bär ett namn som var menat att vara temporärt, och under de fyra åren så har inte bara min motivation till att blogga sviktat, utan även innehållet. Det senaste året har jag t.ex inte alls varit helt tillfreds med vad jag bloggat om. Från att ha känt att jag har viktiga och intressanta saker att säga, så har det blivit nästan enkom vardagsinlägg. Vardagsinlägg som lämnar ute en stor del utav mitt känsloliv, ett känsloliv som jag vet andra skulle känna igen sig i, så som jag har känt igen mig i andras.
 
Jag har också fortfarande viktiga saker att säga, men det känns så menlöst då de redan har blivit sagda så många gånger. Innehållet i mitt liv däremot kommer dock alltid vara någorlunda originellt, även fastän det kan te sig mer än enformigt. Det är nästan så att jag tröttnar på att läsa mitt tramsiga pladder själv, och förstår inte riktigt hur det kommer sig att så många läser min blogg varje dag.
 
Jag skriver detta just idag, för just idag hade det annars bara blivit ännu ett inlägg om hur djävla underbart det är att vara ute i skogen med hundarna. Hur många gånger behöver man höra det liksom? Men eftersom jag äntligen fick iordning alla beståndsdelar till systemkameran, så blir det sedvanliga illustrationer iaf. Helt utan poseringsbilder, mind you.
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Sofia:

Jag tycker inte det blir tjatigt med fina bilder eller att ta upp ämnen gång på gng. Man kan ju hitta nya infallsvinklar, se saker på ett annat sätt osv. Ser jag på min egen blogg så hade jag ju lite CM tendenser i början vilket jag absolut inte vill ha idag :-)

2 Malin:

Fortsätt du att lägga ut härliga bilder. :-)

3 Carina:

Jag förstår vad du menar - men, fortsätt det du gör. Jag älskar att se dina bilder...

Själv har min blogg utvecklats från en hundsida till till ett mer personlig sida allt efter åren.

Kepp Up the Good Work!

Svar: TACK! Det värmer <3 :)
Terése Bouvier

Kommentera här: