Rainbow Arch Over Clouds

Elma is in da house

Tolstojs gamla flamma, aka "the love of his life", aka den vita,  fluffiga, egensinniga, smarta, snälla, fina och långsinta Elma är nu inackorderad här sedan i förmiddags. Tolstoj och hon är ju lika gamla och deras lilla romans hade ett abrupt slut efter en despyt om ett ben för ca 4år sedan. Elma har aldrig riktigt förlåtit honom, och varken Elma eller Tolstoj har hamnat i en liknande resursförsvarskonflikt med annan hund förut (vad jag vet eller kommer ihåg). Däremot så har Elmas toleransnivå när det kommer till hans existens varit väldigt låg sedan dess, men eftersom hennes husse har varit lite förutseende så har hon fått hänga med och hämta och lämna Juno den senaste tiden, och det har gått väldigt bra och utskällningsfritt. 

Ja, alltså, nu är Elma här. Hon har fått följa med husse på jobbet i alla år, men nu när husse har blivit tvungen att ändra lite i sitt jobb, så då provar vi med att ha henne här istället halva veckorna, ungefär. Vilket jag bara ser som roligt. Det enda negativa är att jag är evinnerligt orolig över att hon skall lyckas bege sig iväg på egna äventyr, och så blir det ju lite mer pälsrikt hemma. Men annars är hon väldigt lätt att ha att göra med och är en av de bästa hundarna jag kännt/känner/träffat. Hon får även pluspoäng för att vara den enda hunden hittills som verkligen uppskattar hundhuset.
 
 
Sedan så vet jag inte ens hur mycket hon kommer att märkas av.  Det är nog mer min oro de få timmar hon måste vara hemma (är ju på G i utredningar på öppenpsyk plus att jag skall ha lite möten med AF då och då). För att vara hemma ensam gillar hon inte, men hon gillar ju att vara i hundgården, så jag hoppas att det blir en bra lösning för henne. Även fastän jag då kommer vara orolig över att hon skall komma på ett sätt att rymma... men annars är hon som sagt inte en besvärlig hund på något sätt. Tvärtom. Hon tycker nämligen mest om att slappa och sitta på tomten och vakta. Hon har även precis blivit av med en klo, så jag tänker inte ge mig på att prova att sätta henne framför sparkcykeln på ett tag heller. Men ut och plocka svamp skall hon helt klart få hänga med på. Men mest kommer hon nog bara vara halvt osynlig på sin självutnämnda plats, som verkar ha blivit framför frysen. Antagligen ganska svalt, plus att man alltid är först när någon hungrig människa skall in och rota där... skrev jag att hon var smart?
 
 
 

Kommentarer:

1 Elise:

Men åh, så himla söt hon är! :)

Svar: Visst är hon :D
Terése Bouvier

2 johanna:

men å vilken underbar! <3 lycka till med den nya :)

Svar: Hon är fantastisk, och tack :D
Terése Bouvier

Kommentera här: