Rainbow Arch Over Clouds

Jobba för frukosten

 
 
Utöver helgerna så jobbar jag en vardag i veckan, för tillfället. Det har känts väldigt konstigt att stiga opp i ottan och lämna hundarna i hundgården för att pendla nästan två timmar till hamncaféet där jag praktiserar. För att sedan komma hem till två hundar som så gärna vill komma in och mysa i soffan fram tills det är dags att ta sista promenaden. Det har dock fungerat bra, och både Tolstoj och Juno verkar inte ha några betänkligheter när det kommer till att glatt skutta in i hundgården när det är dags nästa gång. Och nu när det har blivit kallare så har faktiskt bådatvå spenderat tid inne i hundhuset också. Vilket gör att det känns lite lättare att lämna dem i hundgården, nu när jag vet att de faktiskt söker skydd om de blir lite frusna.
 
Någon som däremot skulle ha betänkligheter rörande att skutta in i hundgården efter att ha blivit lämnad en halv dag där, är Elma. Så nu när Elma är här så jobbar jag inte. Med andra ord så är jag ledig fram till i helgen och kan lägga all tid på att göra roliga saker med hundarna. Och vad gör man då? Jo, man tar med sig frukosten ut i skogen där man traskar runt och brunchar... eller, traskar och traskar. Blir släpad efter ett spår efter ett annat. För för att få sin frukost så var de inte bara tvungna att posera här och var, utan också gå ett litet matspår. Alla var faktiskt superduktiga! Plus att det bara blev ett endaste ordentligt koppeltrassel under alla de timmarna vi var borta. Vilket är ett smärre mirakel. 
 
Nu har vi soffhäng allesammans och laddar inför lite fartigare äventyr idag och imorgon, och så har jag lite bilder att bjuda på från idag med (måste ju passa på att ta kort på det vita fluffet) 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 SveaJ:

Så fina bilder!

Svar: Tack <3 :)
Terése Bouvier

Kommentera här: