Rainbow Arch Over Clouds

Premiärtur med pawtrekkern

Vi har varit i Stockholm några dagar, och när vi kom hem så fortsatte byggandet. Det byggs och byggs och byggs, men än är inte hundkojan färdig. Alla väggar är dock uppe, vilket har resulterat i att vi märkt att inte virket riktigt räcker till till taket...

... MEN SKIT I DET! För jag har varit ute på min premiärtur med kickbiken nu. Fick nämligen be om lite monteringshjälp och så fort den var klar så kickade jag mig iväg i skymningen. Planen var att prova utan hund först, men eftersom jag bara har Tolstoj här för tillfället så vågade jag mig på att köra med honom det första jag gjorde. 

För ett par år sedan så gick jag en liten heldagskurs i barmarksdrag, och den dagen så drog inte Tolstoj utan en hare. Jag antar att det var för att han var mer fokuserad på alla hundarna som var med på kursen än på att göra något som jag var mycket mer intresserad av, men idag var det som om han inte gjort annat än att dra... vilket han iofs knappt har gjort, men då mest med skakel då... 

Som ni märker så är jag mer än nöjd med premiärturen, och jag är så glad i pawtrekken. Visst, man får inte mycket rull gratis när man skall kicka igång den, men det kan ju vara så att däcken behövs pumpas upp lite till också. Eventuellt så kan mina ben behövas pumpas upp de med.

Detta är bilden som bjuds på idag, så återkommer jag med ett stort inlägg om hundkojebyggandet med massa bilder, när det projektet är klart. Vilket det bör vara snart:

 
Ps: Han må vara stor, men han ser ut att vara större än kickbiken på bilden, vilket han är långt ifrån att vara. Haha. 

Kommentarer:

1 Linda:

Spännande! :) Himla fin bild!

Svar: Tack :)
Terése Bouvier

Kommentera här: