Rainbow Arch Over Clouds

Dåligt uppstoppade djur.

Åhnej, nu har jag gjort det igen! Har gett mig in i en diskussion i ett forum angående vegetarism, eller snarare miljöpåverkan genom det vi äter. Vet inte hur jag lyckas, vill ju verkligen inte diskutera dessa frågor mera då jag är less på inskränktheten, bristen på empati och kunskap om näringslära och miljö hos många köttätare. Jag har helt enkelt tröttnat efter alla år av irritation över detta, och vill bara bli lämnad ifred.

För att lätta upp stämingen lite så dedikerar jag detta inlägg till djur, fula uppstoppade djur. Finns en jättehärlig facebook-grupp vid namn Dårligt udstoppade dyr där man kan ta del av aldeles hiskeliga, komiska och bisarra kreationer. Roligt men samtidigt sorgligt. Här är tre favoriter:




Räven: Jag är så djävla trött på att du röker!
Haren: Vafan, det får mig att slappna av.
/Tobias Nordmark

 


 

 

Konstverk av Nathalia Edenmont. Ja, det är/har varit en riktig mus:

 


 

 

Ett praktexemplar på hur man ofta misslyckas totalt med att fånga ett djurs sanna natur.

Helt underbart roligt i all sin tragiskhet.

 

 

 


 

 

Nu känns det bättre...


Kommentera här: