Rainbow Arch Over Clouds

Bara ett typiskt inlägg

Jag må vara märklig, men jag hade sett fram emot att det skulle vara regn idag. Tänkte nämligen det skulle vara mysigt att hänga inne allihopa, plocka lite, öva på att gå, träna trix med hunden, kolla på något avsnitt true blood, tvätta lite osv. Men nu skiner ju den där galna solen. Nu är det ju så att det iofs resulterar i att många timmar av dagen går åt till att gömma sig inomhus ändå, men det är liksom lite mysigare med regn.
 
Imorse, innan solen började trycka på ordentligt, så var vi dock ute allihopa. Igor hade som tur är inte glömt bort att klöver inte smakar så gott och Tolstoj var trött och gömde sig i skuggan.
Det övades på att gå med stöd på utemöblemanget och visst blev det några steg. Jag skall dock bli duktigare på att peppa honom till att kravla/krypa på hårt underlag. Något han är till synes lite skraj inför. Han ställer sig liksom på alla fyra, slänger sig som en vettvilling framåt, landar på mage och kravlar någon decimeter för att sedan ge upp och bli ledsen. Annat är det på mjukt underlag. Då rullas det när han fastnat t.ex, och några riktiga krypsteg har skymtats. Och så kan han ju kravla hur mycket som helst.
 
Annars så är planen att vi imorgon skall åka till min lillebror och han tjej för att snacka lite skit, luncha och ta lite kort på Igor i deras lilla "studio" som de fixat iordning i deras sovrum. Det var faktiskt Dallan som kläckte idén, och det känns roligt att han faktiskt verkligen vill åka dit också. Detta trots att vi båda två verkligen avskyr att åka bil med Igor. Han uppskattar nämligen inte det minsta att sitta still, och så långt ifrån oss (är ju säkert en halvmeter ifrån) under en längre tid än 5minuter. Och nu traglar han t.om. när man skall sätta ner honom i stolen. Skriker och spänner sig så man tror man skall råka bryta benen på honom om man sätter honom ner. Men men.. Nu håller vi tummarna för att vi kan lämna Tolstoj hos hundvakt, då lillebror har katt och det vore roligare för alla om den slapp sitta instängd nästan hela dagen. Tolstoj skulle nog tycka det vore roligare också för den delen. Måste komma ihåg att jag skall buda på mina drömskor (dödssnygga converse) och klänning imorgon bara, för något snyggt att ha till sommarens bröllop tycker jag att jag är värd. För tro det eller ej, ibland så bryr jag mig faktiskt om hur jag är klädd, men bara ibland.
 
Nu måste jag sluta att ordbajsa innan Igor flippar, jag underhåller honom ju inte tillräckligt nu när jag bloggar... Läste nyss ett inlägg om en viss liten bebis som låg i ett baby-gym. Gud vad jag har önskat att Igor kunde nöja sig med att ligga själv i ett sådant mer än 30s. Men men, nu har jag klarat mig igenom den perioden av hans liv ändå, och ingen kan säga att Igor har lidit brist på närhet och uppmärksamhet iaf.
 
Sluta ordbajsa var det ja! Här kommer lite kort från morgonen/förmiddagen. Och så är det dags för musikstund. Eftersom solen skiner så får det bli typ Dikanda, the Slits och Burning Spear eller nåt (och ja, Igors favoriter är snart tillbaka)
 
 
 
 
 

Kommentera här: