Rainbow Arch Over Clouds

Utan vantar

Idag så skulle det ske, det hade jag bestämt. Igor skulle gå utomhus i sina bra skor. Snön dalade ner och det var inte sådär jättekallt. Slängde på Igor lite kläder och så de snygga skorna, som han faktiskt har gått i inomhus, vilket han vägrat göra med alla andra skor.
Igor var dock inte sugen alls på att gå ut och gnällde och klamra sig fast vid mig. Annat vad det med Tolstoj, som blir helt överlycklig när det är snö ute. Jag fick dock honom att gå några steg utan att han började gråta och så gick vi omkring (jag bärandes på honom mestadels) på tomten och kollade på saker tillsammans. Men gå, det ville han som sagt inte något mer. Utan blev liksom som 4 månader yngre, och bara satte sig ner och glodde och pillade lite på en stubbe eller grässtrå. Supertråkig. Jag hade ju liksom sett framför mig att han skulle gå omkring och utforska lite, men det var inte dags för det riktigt ännu verkade det som. Han hittade dock något plastmått som han roade sig med, och jag kunde fokusera lite på att köra lite trix och lydnadsträning med Tolstoj.
 
När Igor började tröttna på att sitta och vara tråkig på marken, så fick han sitta och vara tråkig i sin varma åkpåse i vagnen istället, och vi tog en promenad ner till kohagarna... Jag måste verkligen komma ihåg att sätta på mig vantar när jag går ut, fryser händerna av mig körandes med barnvagnen. Jag skriver det här som en påminnelse. Skall bege mig ut nu när Igor har vaknat, och då skall bannemig vantarna på. Det samma gäller Igor, som envisas med att ha händer utanför åkpåsen.
 
Här är bilderna jag tagit idag, och jag är ledsen över att det bara blir mobil-kort. Men jag har inte lyckats finna batteriladdaren till kameran, och hoppas på att den dyker upp av sig själv, vilket borttappade saker faktiskt oftast brukar göra. Tills dess så får ni nöja er med dessa, vilket ibland ser riktigt hemska ut. Tur att det är så fina motiv (hehe)
 

Kommentarer:

1 Dallan:

Han har en benägenhet att vara lite gnällig ibland men han och du var mycket söta på fotografierna iallafall tillsammans med monstret. Synd att han inte ville gå omkring mer...

Kommentera här: