Rainbow Arch Over Clouds

Nu stundar nya året

 
Michaela som har bloggen lufega.blogg.se tog den här bilden på mig idag. Den enda på mig där jag inte såg helt fördjävlig ut. En klär ju liksom inte upp sig precis när en beger sig ut i snön. Nu däremot har jag färgat håret, satt på mig en någorlunda fin klänning och inväntar Dallan. Vi ska iväg och fira nyår, och jag borde sätta igång med mina filodegsknytten. 
 
Det kommer hända saker nästa år, alltså, redan inatt eller imorgon. Det hände även en sak igår som är helt obeskrivligt galen. Typ, familjelivs-galet. Vilken är en sida jag stötte på när jag gjorde en googling på det inträffade (vilket jag gjorde då det ringde en klocka om att det var olagligt), och insåg att jag var långt ifrån ensam om att reagera så som jag gjort. Snarare så reagerade jag i underkant i jämförelse. Var dock bra länge sedan jag har känt mig så kränkt, och jag som avskyr överanvändningen av det ordet kommer verkligen inte på något bättre ord för det hela... Det är inte meningen att göra er nyfikna, men känner att jag måste skriva lite om mina känslor kring det inträffade utan att nämna vad som har hänt. 
 
Men idag är det alltså nyårsafton, och jag är faktiskt lite orolig för första gången när det kommer till hur Tolstoj skall reagera på fyrverkerierna. Han har ju aldrig brytt sig mer än om det är supermycket och väldigt nära, då reagerar han ju, men rädd har han ju inte direkt. Men nu i höstas så reagerade han ju rätt illa på skotten som kom från skjutbanan i närheten av klubben. När det dundrade på ordentligt och gjorde så väldigt länge. Det kan ju varit att han var stressad över något annat, och att detta med skotten blev för mycket, men det bådar ändå inte gott. Planen är därför att han får vara hemma härute på landet. I alla år så är det bara en av våra få grannar som har smällt några stycken, och något från samhället har aldrig hörts in i huset. Hemma är också en trygg miljö, så det känns bra att ha honom hemma 4-5h nu under nyår. Extra bra känns det då han har fått ha lite extra kul idag. Eller nja, han tyckte nog inte det var så kul som han trodde det skulle bli. Men trött blev han iaf. Väldigt i skallen, antagligen. 
 
Igor är hos sin farmor och jag vill ha honom hem så galet mycket. Aldrig har jag velat ha honom hem så mycket som nu. Vill ha honom här och krama om honom. Snön kommer töa och regna bort och allt sammantaget så känns detta inte alls som någon kul start på det nya året. Men det finns mycket att se fram emot, förutom fint umgänge med fina vänner inatt. Och när jag ser den här bilden på mig själv med kameran i högsta hugg och en fin hund vid min sida så vet jag att det är sant. 
 
Gott nytt år allesammans! 

Kommentarer:

1 johanna:

ibland reagerar man ju starkt, och det har man rätt till! hoppas det nya året blir bra! och hoppas på mer snö nu!! :)

Svar: Tack så mycket! <3... Ja, låt oss få mycket snö nu ^^
Terése Bouvier

Kommentera här: