Rainbow Arch Over Clouds

Tryggare kan ingen vara

Vi har fasat för den här dagen. Dagen då vi skall få Igor att sova i sin egen säng. Nu tänkte vi dock att det verkligen var dags. Det har ju möblerats om på övervåningen, så nu står hans säng jättenära vår, och ja, vad skall en säga? Igår ville Igor på eget bevåg sova i sängen när det var dags för nattning, och nu när jag nattade honom så lade han sig där igen. Natten till idag så sov han hela natten i sängen, så jag förväntar mig detsamma denna natt. Vilken grej va? Att kanske slippa att gå tillbaka till skrikiga läggningar p.g.a. omställning till egen säng. Nä, nu går den lilla illbattingen och lägger sig själv i sin egna säng. Bättre flyt kan en inte ha! Så galet skönt att slippa trängas med honom i vår säng något mer också, men jag skall väl inte ropa hej ännu. Men jag är rätt nöjd ändå över att han är så trygg och stor nu att han självmant ville sova i egen säng. Speciellt med tanke på hur extremt närhetskrävande han varit sedan födseln. 
 
Något annat som är skönt är att han är så himla trygg hos andra numera. Idag så lämnade vi honom för första gången hos två vänner några timmar så vi kunde gå på bio, och det hade varit noll problem. Hade suttit och lekt lite för sig själv till och med, och var så himla nöjd med allting tydligen. Var superintresserad av deras möss också, och igår när han såg dem för första gången så sade han "mouse". Vilket är första gången han använder det ordet, men är tydligen något han snappat upp från barnprogrammen och äntligen fick användning för. Överhuvudtaget är det superkul att han börjar intressera sig för djur. Det blir nog ordning på mitt lilla barn, helt enkelt. Och det är kul att kunna skriva så mycket positivt om honom. Är en mycket stolt och glad mamma just nu, trots att han fortfarande går mig på nerverna som oftast. 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 M:

<3

2 Emelie o Nova:

Vad härligt! Håller tummarna för att det fortsätter så! :)

Svar: Tack! :D ... Ja, iaf en liten stund till så en får njuta :P
Terése Bouvier

Kommentera här: