Rainbow Arch Over Clouds

Kom med bullar - åkte hem med hund och kamera

 
Runt femtiden nu idag så åkte vi till Elma och Junos husse och matte. Vi kollade in deras hönshus som de byggt, och så hönan och kycklingarna, förstås. Vi kom med bullar, och fick med oss hem en kamera och en hund. Perfekt byte tycker jag, TACK! Och nu under kvällen har det blivit Juno-mys för hela slanten. Tolstoj blev superglad när han upptäckte vad vi hade i bagageluckan, och sedan dess så har de lekt och sovit när de inte varit på promenad. 
 
Juno har inte slutat löpa ännu. Något vi märkte när hon kom hit. Tolstoj var nämligen på henne i öronen och vips, gjorde han sig reda för lite juck. Något varken jag eller Juno tyckte om, och sedan fick en hålla koll på dem i några minuter innan Tolstoj hade lugnat ned sig. Sedan dess har det inte varit något. Lite extra nos i rumpan kanske, men annars är allt som vanligt. Han är ju trots allt kastrerad, väldigt sent i livet, visserligen, men inga valpar blir gjorda iaf. 
 
Tog med mig Junos mattes kamera ut under kvällspromenaden. Tolstoj fick bära väska, och jag vill nog ha den längre fram ändå. Det gick dock inte, då frambenen gick in packningen då, och när jag hasat bak den så verkade Tolstoj nöjd, och traskade på som ingenting. Den hasade inte någonting heller, vilket den förra gjorde, så det var vi nöjda med iaf. Ännu nöjdare var jag med vovvarnas beteende kring hästarna. Skötte sig superbra och var hur lugna som helst. Bara en påminde dem då och då om att en hade torrfoder med sig, så blev det inga dumheter. Inte ens när en av hästarna vi gick förbi gick fram och stampade med hoven. Duktiga hundar. 
 
Imorgon så skall Igor till förskolan för nästsista gången innan han har lov en månad. Så då blir det superduper hunddag... om det inte spöregnar. Tills dess blir det promenadbilder från kvällen med regn i luften: (ps: imorgon så skall jag se till att lära mig kameran jag lånat också, blev ju sådär bra resultat, men så var det mörkt och ruggigt ute, iofs)
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Junos matte:

Tack själv! :)
Jag vet inte hur mycket du redigerar bilderna men jag gissar att du inte gjort det med min kamera? Hur eller hur tycker jag den ger "platta" bilder och färglösa bilder?
Jag hoppas du hittar några vettiga inställningar som gör bilderna lite roligare :)

Såg att du skickat in ditt mysiga foto till Sylvan :) Såg också att det kom in några andra riktigt bra bilder nu mot slutet!

Svar: Det blev ungefär som med mobilen (min), men då mixtrade jag inget med inställningarna. Skall göra det imorgon och så om jag kan liva upp dem, som sagt :)... Ja, han får svårt att välja, den där Sylvan. Tyckte om kattbilden som ligger efter min. Härlig vinkel på den.
Terése Bouvier

2 Emelie o Nova:

Vad mysigt! :) Och så duktiga hundar som inte bryr sig om de stor djuren! :)

Svar: Ja, iaf Juno som har blivit attackerad av en häst. Hon är lite nervös när de kommer nära, men hon skvallrar dem jättefint :)
Terése Bouvier

Kommentera här: