Rainbow Arch Over Clouds

Bollen och jag

Fan vad han ser ut! Ibland krävs det att en ser sin hund på kort för att se att han ser fördjävlig ut. Han är såklart fin och så, på sitt sätt, men han har så mycket päls nu att han ser ut som en boll med ben. Det är väl okey att han har mycket päls, det är ju en bouvier och allt, men det är liksom ingen ordentlig frisyr på honom. Utan han ser ut som sagt ut som en boll, eller en fyrkant snarare, med raggiga spiror. Är så mycket päls att jag har svårt att få y-selet att sitta bekvämt på honom, då det alltid är massa tjock ullig päls ivägen. Men desto mer päls, desto roligare och trevligare blir det att se honom utan sen i vår. Halva hunden kommer ju försvinna. Innan dess så kanske en borde göra några klipp så att en faktiskt ser att han har en fin midja iaf. Eller äsch, det skall ju som sagt ändå väck allting om någon månad.
 
Hur som helst så är jag och Tolstoj ensamma denna helgen. Igor är hos sin farmor, och om jag inte saknar ihjäl honom så kommer han inte hem förrän nästa vecka. Har saknat honom massvis idag, men det är bara att sysselsätta sig med annat. Och schemat har sett ut som det brukar när jag är Igor-lös; Mat, städa, långpromenad, film, mat, städa, långpromenad och så film och kanske ännu en film. Igår spenderade jag kvällen med Vincent Price, och idag har jag sett en gammal sci-fi-rulle med Sean Connery, och det slog mig att jag inte sett någon film med honom på åratal. För när han öppnade munnen och började prata så brast jag ut i skratt. Jajust det! Han låter ju sådär på riktigt!
 
Under förmiddagen/eftermiddagen så sysslade jag och Tolstoj med lite ordentligt promenerande. Målinriktat, snabb takt och alldeles supertrist. Så nu under kvällen så blev det lite spårning i skogen och så massa bus och godissök på ängen i skymningen. Matchade faktiskt in änghänget så jag kunde få något fint kort, och kort blev det...Kollar på schemat, och schemat säger film. Så inget mer tramseribloggande, upp med bilderna och så mys med bollen i soffan.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: