Rainbow Arch Over Clouds

Wow no cow!...men kohund

Vi kör ju veganmånad denna månad (läs om det HÄR) Något som var Dallans förslag, men igår så kom han hem med chips och dip på gammalt hederligt vis. Den fulingen. Men annars så har det varit mer än lyckat. Jag peppar på Indien-inspirerade grytor, och det går ju inte att säga att en inte blir mätt på vegankäk om en äter sådana. Vilka det nu är som säger så fortfarande. Hur som helst så åkte vi och storhandlade i söndagskväll. 2000kr fattigare, men hela matförrådet och frysen full med grejer som en kan göra veganmat på i en månad. Minst! Det roligaste med allt var ju att havremjölken kostade lika mycket som den laktosfria mjölken som vi brukar köpa. Med andra ord så blir det aldrig vanlig mjölk igen i detta huset. Iaf inte om jag får bestämma.
 
Jag brukade dock ofta köpa just havremjölk tidigare, inte bara när jag var vegan, så när jag stod där i kyldisken så slog det mig att den där med chokladsmak var rätt fin. Så den har fått följa med mig ut på äventyr. Och eftersom den är så fin så tänkte jag att min fina hund kunde få posera med den. Kohunden som absolut inte tål komjölk liksom. Men eftersom han fick behärska sig för att inte äta upp den, så blev det inte bättre än på bilden nedan (Låter som om jag vore sponsrad eller nåt, haha)... Och fler bilder från dagens äventyr kommer om någon timme eller så här på bloggen:
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: