Rainbow Arch Over Clouds

Vad är vad?... och så bad.

Jag har funderat länge på vad som är hypomani och vad som bara är att jag gör tusen grejer för att jag för en gångs skull orkar. Tycker ändå att jag har rätt god självinsikt i mitt mående, och de jag pratat med via psykvården har sagt detsamma, men jag vet inte. Jag får säkert klarhet i det hela när jag är ordentligt utredd, alltså, när jag fått reda på exakt vilken typ utav bipoläritet jag har. Typ 3 ligger dock nära till hands utefter det jag har läst, men så är jag ju milslångt ifrån någon expert också. 
 
De senaste två dagarna har jag sovit nästan alla dygnets timmar. Det är som att ha feber, men utan att vara varm. Det är som att ha haft maginfluensa i tre dagar och det är minst sagt kämpigt att ens röra på sig. Med undantag för ångesten så är det dock rätt skönt. Jag är inte van att kunna sova alls/bara ett par timmar dygnet, så det har varit fint att bara kunna försvinna en stund, och när en väl är vaken se till att hundarna får göra något roligt eller bara rastas. 
 
Med tanke på att jag har sovit nästan två dygn i sträck så kan man ju tro att jag blir helt förslappad för en vecka framåt, men så är inte fallet. Idag är nämligen en sådan där dag då jag känner att det finns en hel del energi. Och visst, jag hade kunnat lägga den fysiska energin på att städa eller dylikt, men idag så valde jag att lägga den på hundarna. Det var de värda. Så vi sprang ner till sjön, hundarna fick bada och spana, och sedan så tog vi en stiglös rask promenad genom skogen hem. Så nu är det bara min hjärna som skall aktiveras, vilket den senaste tiden har inneburit att jag lyssnar på ett, eller två avsnitt utav The Last Podcast on the Left, för att sedan läsa på i något utav de ämnena de pratat om. Fullt normal sysselsättning... inte. 
 
Kameran fick jag med mig idag också, så jag kunde fånga lite badglädje. Hade ju sett framför mig att de skulle tokleka med varandra vid stranden, men de verkar föredra att ligga och bita på varandra i timmar inomhus (eller när de är kopplade), så de gjorde sitt på varsitt håll vid stranden och busade på vägen hem istället så de kunde trassla in sig i naturen och varandra ordentligt. Jaja, sålänge de är nöjda så är jag nöjd. 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Sofia:

Så fina bilder :-) Härligt med SOL!

Kommentera här: