Rainbow Arch Over Clouds

Trassel

Ni hundägare som är ute i skog och mark mycket. Ni som säger att långlinan inte fastnar och trasslar in sig när ni är ute och går. VILKA ÄR NI?... Jag menar, vilken lina använder ni? Jag har provat en drös olika, och jag vet inte om det är för att jag hanterar linan fel, men det tar inte mer än några sekunder innan den har trasslat in sig i något eller fastnat någonstans i markhöjd.
 
 
Juno tycker jag skall sluta ta kort och reda ut den här röran istället:
 
 
Innan dagens trassliga skogspromenad så var det dock dags för lite påskfotografering (därav scarfen på Juno på bilden ovan) Blev inte mer än tio stycken slarviga klick innan jag kände mig rätt nöjd, och sedan så fick de skita ner sig bäst de ville. Vilket de också gjorde. Gyttjebad och att rulla sig i jord var populärt, och den där scarfen är inte röd längre, och det är tur att soffan är "hundanpassad".
 
Nu är det inte påsk ännu, men kan lägga upp en bild som är rätt talande för vad hundarna tyckte om det hela. Tolstoj låtsades som ingenting och Juno tyckte allt att Tolstoj såg knäpp ut, men hade ingen insikt i hur knäppt det var att bära med sig den där grisen hemifrån och släppa den bara för några minuter medan vi var iväg.
 
 
 

Kommentarer:

1 Nicole:

Hahaha! Du, jag tänker exakt samma sak vad gäller långlinorna! Och jag tror kanske det handlar om att man inte alltid har en hund som springer kors och tvärs och trasslar in sig i ALLT? Eldar är en mestare på att trassla med långlinan. Smella ibland (har ju egentligen bara långlina på henne nu när det är koppeltvång o barnkammare därute i naturen, annars går hon lös mycket i skog och mark) men det går för det mesta lite bättre och jag tror att det är för att hon är typen av hund som mestadels håller sig på stigar och vägar. Hon går liksom inte ospårat hursomhelst till skillnad från Eldar som bara följer sina egna nycker ;)
Men att det aldrig skulle trassla - fuck no!
Söt påskkärring den där Tolstoj ;)

Svar: Då är jag inte ensam XP Problemet är ju också att han inte bryr sig om det blir lite fel med linan (eller kopplet heller för den delen) utan kör på ändå som om ingenting har hänt. Så man får vara med och reda upp innan det har gått för långt :P... och ja, men det var ett tag sen det var påsk. Satte mig precis nu för att skriva om varför jag inte har bloggat den senaste tiden :/
Terése Bouvier

Kommentera här: