Rainbow Arch Over Clouds

"Hundön"

 
Idag har jag fått göra något som både jag och hundarna behövde, idag har jag fått hänga med till den självutnämnda "hundön". Polarhundsgenerna i Elma tillåter ju inte henne att vara lös. och såhär års skall ingen vovve skutta omkring och störa vilt. Men en liten liten ö i en sjö passar både icke-simmande rymningsbenägna hundar, samt simtokiga följsamma hundar perfekt. Så idag blev det alltså till att tragla ner tre vovvar, en människovalp och tre vuxna i en liten båt. Vilket blev lite kaosigt pga vår lilla familj, men lugnade iaf ner sig rätt snabbt. 
 
Under timmarna på ön blev det såklart korvgrillning, och detta var som sagt mer än behövligt för mig. Har nämligen varit så outgrundligt trött den senaste tiden. Vi snackar sova 18h-dygnet-trött (om tillfälle ges). Jag har därmed inte spenderat mina vakna timmar med annat än att ta hand om hund och barn, samt hjärndöda aktiviteter. Bloggen har därför hamnat lite i skymundan, tillsammans med andra saker som jag egentligen finner vara roliga. 
 
Jag hoppas dock på ändring i mitt mående. Nu vet ju psykvården att det är bipolär sjukdom som spökar, men skall medicineras först efter att jag genomgått en utredning hos en neuropsykolog också för att se om det inte är ADD hos mig med. 
 
Men det skall jag inte skriva mer om nu, utan jag skall bjuda på lite slarviga bilder på vad vi hade för oss på "hundön" istället. Jag har dock inte hundra koll på vad Tolstoj och Juno hade för sig hela tiden dock, då de sprang iväg på små upptäcksfärder då och då, men det var väl antagligen bara det gamla vanliga: Tolstoj står och spanar ut över vattnet, och Juno simmandes vid strandkanten: 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Emma:

Gud vad underbart att kunna åka ut till en ö och släppa hundarna. Drömmen!

Svar: Förstår avundsjukan, första ggn jag hänger med ut på ön, och det blir förhoppningsvis inte sista gången ^^
Terése Bouvier

Kommentera här: