Rainbow Arch Over Clouds

ÄNTLIGEN KLARA!

 
Jag förstår inte hur folk gör det. Alltså, har ett liv och bloggar massa samtidigt. Jag själv har ju bloggat mycket i många år, men det beror ju på att jag inte har något vidare innehållsrikt att tala om... vilket i sin tur gör det onödigt att blogga. Hmmm...
 
... Hur som helst så har mitt blogguppehåll berott på ett liv med mycket innehåll. Det har ju byggts hundhus (ingen djävla koja här inte) och hungård. Vilket var ett projekt som tog ett par veckor längre än vad det var tänkt. När det blev helt hopplöst för mig att hjälpa till så satte jag istället igång och totalrenovera köket. Utöver det så har det varit Stockholmsbesök, massa drag med kickbiken och så har vi ju en människovalp att underhålla med. Jag kände ett tag att jag skulle krascha totalt om jag fortsatte i denna takten, så när köket var klart tog jag en paus från allt. ALLT! Men sedan i helgen så har jag varit på G igen och färdigställt hundgården. Vilket i sin tur är lite vad jag tänkt blogga om nu idag innan jag beger mig iväg för att introducera Juno till att dra mig på pawtrekken.
 
Hundgården är alltså färdig. FÄRDIG! Och eftersom jag och sambon aldrig har byggt något mer än fågelholkar i hela vårt liv så är vi så galet stolta över det vi har gjort. Mest stolt skall sambon vara, förstås, men jag tänker ta åt mig äran utav att ha varit arkitekt och hjälpreda iaf.
 
Inte var det något lätt projekt vi gav oss på heller. Hundhuset är stort, välisolerat och själva hundgården vilade på ojämn mark med några för få sektioner för att egentligen räcka kring hundhuset. Jag tog lite bilder med mobilen, så jag hoppas att de säger mer än alla de tusen ord som jag tänkte slippa skriva ut.
 
 
 
Man kan väl säga som så att vi hade tur som hade väldigt mycket material som bara låg och skräpade. Så som plastmatta, stålnät och gamla fasadplank, för kostnaden för kalaset rusade iväg rejält. Och då är det inte ens någon hund som skall bo därute på heltid. Men lika bra att göra det ordentligt om det skall göras alls, tänkte vi, och i framtiden finns ju även möjlighet att låta andra sorts fyrbenta djur husera därute och använda huset. Själva hundhuset gjorde vi nämligen på det sättet att en del är i kojastorlek för en hudn att värma sig i, och så är det ett utrymme som är större, där två hundar kan gosa in sig eller bara användas som skydd för väder och vind. Vi har även fått tag på "slaktarplast" som skall upp för öppningarna istället för luckor.
 
Tolstoj har gjort sig hemmastadd i hundgården redan, tycker jag. Han har varit med hela tiden, och vi har i princip byggt in honom. Tillslut kunde han helt enkelt inte ta sig ut. Han har även visat prov på att det bor en väluppfostrad hund i honom, då han inte går ut från hundgrindsdörren förrän man sagt "varsågod", även fastän den står öppen.
 
 
Om det finns intresse så kan jag såklart skriva mer ingående om hur det hela har gått till. Sen så kommer det ju dyka upp fler bilder på hundården, då det kommer bli ett väldans hängande därinne. Jag har själv i princip bott i hundgården nu sedan i helgen, och det kommer jag fortsätta med. Är så skönt att slippa oroa sig för linor som trasslar och saker som lockar i skogen (för hundarnas del, jag klarar mig oftast bra utan lina trots skogsfrestelser). Och så har det ju piffats till en del, vilket inte syns så bra på dessa bilder. Och mer piff lär det bli...  men nu måste jag mysa lite mer med Juno som kom  tillbaka idag från en långsemester hos sin matte. Har saknat henne massor. 
 
 
 
 
 

Kommentera här: