Rainbow Arch Over Clouds

Hamncafé med många hundgäster

Nu har jag kommit igång med min praktik/arbetsträning. Första helgen avklarad, och det har gått - och känts superbra! Känner att jag har haft sådan himla tur som har hamnat där jag gjort. Att kunna vaggas in i ett ordentligt jobb samtidigt som man tillåts vara kreativ och ta allt i sin egen takt. 
 
Det är alltså ett hamncafé med mycket vanlig café-verksamhet jag har hamnat på. Jag har fått baka bullar, ta hand om disken och kassan. Typ, sådant vanligt som man gör på ett café. Men nu är det inte ett helt vanligt café, så idag så var min främsta uppgift att gå omkring och fota. Vilket jag kommer att fortsätta göra för ställets (och min egen) räkning. Jag kommer också kunna se fram emot att gå och påta i trädgården, skriva skyltar, marknadsföra och andra projekt som jag kan komma på själv. 
 
Under mina få första timmar på stället så har jag redan uppmärksammat att det är väldigt många av cafégästarna som har hund, och jag ville ju såklart fota alla (men det har jag inte mod till mig än, men en kontaktsökande bordercollie blev det iaf). Tänkte lägga fram att baka hundkex nästa helg (då all bakning välkomnas) att ha att sälja i cafét. Måste ju utnyttja alla hundmänniskor liksom. Jag hade iaf helt klart köpt ett par kex till min hund om jag vore där och fikade. Den här hunden ville t.ex kanske jättegärna ha något hundkex som jag bakat, skinka i all ära liksom, men det fick man ju gratis.
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Anna:

Vilka mysiga bilder och hunden var ju bara för söt! :)

Kommentera här: