Rainbow Arch Over Clouds

Första tvåspannet

Igår så gjorde jag det: körde två hundar med kickbiken för första gången. Planen var att bara ta Juno igår kväll, men då Tolstoj så gärna ville med, så blev det att jag tog båda. Inte utan viss oro, skall tilläggas. Hade ju inte ens provat med bara Juno först, men vet ju att hon drar väldigt bra när vi kör canicross, men var väl mer orolig för att det skulle gå lite väl fort och bli lite stökigt. Men attan vad bra det gick. Juno satte iväg i full fart efter uppvärmningen (snabb gång med lite joggande), och hon fick en djävla fart på Tolstoj också, som sträckte ut mer än vad han gjort hittills. Vilket iofs berodde mycket på att han försökte undvika hennes tacklingar. Men sur blir han ju inte, utan mest taggad att springa snabbare. Så trivs ju båda väldigt bra i de korta dragselarna också. 


Med andra ord så blev det inte så mycket träning för mig, men desto mer för hundarna. Juno har varit iväg på långsemester hos sin matte, och har väl egentligen inte varit i bra form sedan i våras, så jag kör med korta distanser nu ett tag framöver (ca 2km + lite bilväg), har ett par sträckor i en den distansen att köra. Sen har jag ett par som är ca dubbelt så långa i närheten. Och sen får jag improvisera lite, lägga ihop sträckor och kanske åka iväg någonstans. Hur som helst så är jag minst sagt peppad. Är så kul att Juno gillar detta med draget så mycket, nu när det faktiskt är så att Tolstojs glansdagar egentligen är över iom hans höfter och armbågar. Men han får köra så länge han tycker det känns bra och roligt. 

 
 

Kommentera här: