Rainbow Arch Over Clouds

Det svarta mot det vita

 
Idag har vi äntligen höstväder! Även kallat ut-och-dra-dagtid-väder. Jag har dock varit lite för ivrig med draget och kört kvällsrundor och korta sprinter ner till sjön och tillbaka under dagtid, trots att sommaren har hängt sig kvar. Igår var en sådan dag, och igår så hade jag tre vovvar framför styret för första gången... 
... Men det hade jag inte tänkt att skriva om idag (även fastän jag typ redan har gjort det), nä, för idag är det vara-hemma-med-barn-dag, då Igor har danskurs på tisdagskvällarna. Planen var att vi skulle ut i skogen alla fem innan dess. Typ, låta Tolstoj och Elma dra cykelvagnen, ha picknick och plocka på oss all svamp vi stötte på. Detta var dock totalt fysiskt omöjligt för mig idag, så det har bara blivit småpromenader och massa hundgårdshäng, och så bussade vi oss in till stan. En del grejer måste man ju liksom göra, oavsett i vilket skick man är. Och jag vet aldrig riktigt i vilket skicka jag kommer vara heller. Går galet mycket upp och ner, och det med väldiga kontraster. Det är också psykiskt ansträngande att arbetsträna och träffa psykologer stup i kvarten för utredningar och behandling. Ansträngning som i sin tur sätter sig på kroppen.
 
Men skit i det nu. Elma kom ju hit igår, och jag måste säga att det känns himla kul att ha tre hundar här igen. Visst finns det tillfällen då det är lite smådrygt, men all oro som jag tidigare har skrivit om har lagt sig, och överlag så har vi det roligt och mysigt mest hela tiden. 
 
Bild från idag då jag ville att alla skulle posera lite fint. Minen på hundarna säger typ allt. Så himla opepp på att sitta fint och vänta. 
 
 
Det blir fan i mig alltid trevligare bilder när man inte ber dem att posera: 
 
 
 
Tycker också att Elma verkar trivas väldigt bra. Hon ligger sällan själv på sin "kylskåpsplats" utan gör oss sällskap i soffan, och detta med att hänga med på dragtur gillade hon med. Även fastän hon inte riktigt hängde med när "de svarta" satte fart i full galopp.  Men jag tror ändå att det jag tycker är roligast, är de gånger som hon "släpper loss" och hänger med Tolstoj och Juno på lek... eller snarare så tar hon över leken. Typ, kommer och kropptacklas medan "de svarta" kör dragkamp, och sen så har leken ändrat karaktär totalt, ofta med resultatet att Tolstoj blir lite utanför. Men sen så ser Juno alltid till att han får vara med igen efter ett tag.
 
 
 
 
Sen så måste det bara nämnas att jag älskar att vi skaffade en så pass bra storlek på hundgården som vi gjorde. Visst hade det inte skadat om den varit ännu större, men den fyller sitt syfte på sina (ca) 40kvm (plus stort hundhus). Vilket är att faktiskt vara ett ställe där rymningsbenägna vovvar kan leka, och idag blev det lite lekbilder.
 
ps: jag är inte skyldig till Tolstojs ruggiga frisyr, utan det är sambon som har kört med saxen medan jag var på jobbet i helgen. 
 
 
 
 

Kommentera här: